logo

üsküdar evden eve nakliyat sex izle seks izle

Bostancı Escort

DES:Türkiye eğitim üssü olabilir mi?

DES:Türkiye eğitim üssü olabilir mi?,DES’TEN ATANAMAYAN ÖĞRETMENLER İÇİN ÇÖZÜM TEKLİFİ

DES:Türkiye eğitim üssü olabilir mi?

 

2023 VİZYONUNA DOĞRU TÜRKİYE EĞİTİM ÜSSÜ OLABİLİR Mİ?

 

 

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Horizon Eğitim Grubunun düzenlediği ‘Türkiye Eğitim Üssü Olabilir mi?’ başlıklı panel ve yurtdışı eğitim çalıştayı 19 Ekim Pazar günü, Kabataş Erkek Lisesinde gerçekleşti.

 
Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES)olarak biz de bu panelde yerimizi aldık. DES Sendikasını  temsilen İstanbul İl Başkanı Selçuk TÜTAK katıldı.Tütak, izlenimlerini şu şekilde paylaştı:

 
DES’in Panelde Türkiye’nin eğitim alanında dünya çapında payını arttırmasının yolları, yükseköğretimde kaliteyi yakalamanın koşulları, ve ‘eğitim üssü’ kavramı ele alındı. Dünya ve Türkiye genelinde davet edilen seçkin davetliler ve akademisyenler çözüm önerileri üreterek pozitif bir atmosfer oluşturdular. Eğitim sektörü, düşünce kuruluşları, akademisyenler, kamu kurum ve kuruluşları temsilcileri, sendika yetkilileri, üniversiteler ve medyadan geniş katılımlı bir grubun gerçekleştirdiği panelde Türkiye’nin kendi payını arttırması ve yükseköğretimde kalite oluşturmanın , marka olmanın koşulları konuşuldu, tartışıldı.
DES İstanbul İl Başkanı Selçuk Tütak, Türkiye’de 30’a yakın sendika olduğunu ve bu sendikaların DES hariç hiçbirinin bu kadar önemli bir panelde yerlerini almamalarını büyük bir eksiklik olarak niteledi.400 bin üyesi olan sendikaların sadece ücret sendikacılığı yapmaları ve eğitim vizyonuna sahip olamamaları esef vericidir dedi.

 
Dünyada her yıl 5 trilyon dolar eğitim harcaması yapılıyor. Dünya genelinde sirkülasyon halinde olan yaklaşık 4,1 milyon öğrenci bulunuyor. Bir öğrenci yılda ortalama 40 bin dolar harcama yapıyor. Bu harcamanın 3’te biri okullara aktarılıyor, geri kalan kısmı ise piyasa esnafına dağılıyor. Bir ülkenin kalkınabilmesi için son derece cazip ve yumuşak bir güç niteliğinde olan bu fırsatı; Avrupa ve Asya’yı birbirine bağlayan, tarihi ve kültürel zenginliği bulunan, misafirperverliği ile müsemma ülkemiz neden yakalamasın? Hedef 2023 vizyonu kapsamında neden Dünya’da eğitim merkezi haline gelmesin?

 
DES Başkanı Selçuk Tütak, Türkiye’nin eğitim üssü veya merkezi olma yolunda hızla ilerleyebilmesi için aşağıdaki satır başlarına dikkat edilmesi gerektiğini ve önemsenerek desteklenmesi gerektiğini vurguladı.
• Sosyal sorumluluk projelerinin sayısı arttırılmalı ve desteklenmeli,
• Bilimsel liyakate dayalı bir eğitim sistemi oluşturulmalı,
• Yurtdışından üniversitelerimize alanında kendini ispatlamış bilim adamları transfer edilmeli,
• Akreditasyon sorunu çözülmeli. Diploma denklikleri sağlanmalıdır.
• Eğitim dili çeşitliliği arttırılmalıdır,
• Üniversiteler eğitimin parametreleridir. Ancak eğitim bu kurumlardan ibaret değildir. Bu yüzden eğitim toplumun her kesimine yaygınlaştırılmalıdır. Böylece bilinçli bir toplum, kaliteli bir kitle oluşumu sağlanır,
• Eş zamanlı eğitimin önemi kavranmalı. Belediyeler akademisyenlerce yönlendirilmeli, belediyelerin kaynakları kullanılabilmeli ve destekleri sağlanmalıdır,
• Büyük metropollerden başlayarak her alanda gelişme sağlanmalıdır. Bu gelişmeler kaliteli öğrencileri cezp etmelidir.
• Aile yanında konaklama kültürü oluşturulmalıdır.
• Kurumlarca resmi evrakların gecikmesi, bekletilmesi ve onay süreci minimize edilmelidir.
• Ülkede güvenli ortam sağlanmalıdır. Can ve mal güvenliği en üst seviyede olmalıdır,
• Siyasi istikrar sağlanmalıdır,
• Ulaşım, ikamet ve vize konuları ele alınmalı oluşabilecek sorunlar çözüme kavuşturulmalıdır,
• Mezun olan öğrencilere yurt içi veya yurt dışı iş imkânları sağlanmalı ve güvencesi verilmelidir,
• Gerekli ve yeterli burs imkânları sağlanmalıdır,
• Belirli bir potansiyel oluşuncaya kadar %100 burs kontenjanları arttırılmalıdır,
• Ülkenin ve üniversitelerin tanıtılması konusunda azami derecede önem verilmelidir,
• Eğlenirken öğrenme yerine öğrenirken eğlenme yöntemleri geliştirilmelidir,
• Hangi alanlarda insan gücüne ihtiyaç varsa o alanlarda yatırımlar yapılmalı ve öğrenciler bu alanlara yönlendirilmelidir,
• Yurt dışından gelen öğrenciler kendini yabancı hissetmemelidirler. ‘Yabancı’ kaba tabiri yerine ‘misafir öğrenciler’ gibi terimler kullanılmalıdır,
• Hükümet ve MEB, 2023 hedefleri arasına ‘eğitim üssü’ kavramını da literatürüne koyarak sahip çıkmalı, gereken destekleri vermelidir,
• Yurt dışından gelen öğrenciler arasından öğrenci konseyleri oluşturulmalı, rutin toplantılar yapılarak yaşadıkları sıkıntılar minimize edilmelidir,
• Dünya çapında tercih edilen üniversite yapıları incelenmeli, Türkiye’de de rekabet ortamı oluşturulmalıdır,
• Son olarak ülkemize gelen öğrencileri yabancı olarak değil, ülkemizi tanıtacak birer elçi nazarıyla bakmalı sahip çıkmalıyız.

 

DES İstanbul İl Başkanı Selçuk TÜTAK

Etiketler: » »
Share
#

SENDE YORUM YAZ

3+8 = ?