logo

üsküdar evden eve nakliyat sex izle seks izle

Bostancı Escort
28 Şubat 2017

İyi Bir Veli Nasıl Olmalı

Araştırmacı yazar Selçuk Tütak’tan bir anket araştırması daha. Yaklaşık iki bin veli ile görüşen ve sosyal medyada on binlerce kişi ile durum değerlendirmesi yapan Tütak sonuçları kamuoyu ile paylaştı.

İyi Bir Veli Nasıl Olmalı

 

VELİLERİN AĞZINDAN İYİ BİR VELİ NASIL OLMALIDIR

Yaptığım araştırma objektif bir araştırmadır. Bir çok madde, velilerin kendi istek ve görüşlerinden oluşturuldu. Bazılarında da öğrenci öğretmen ve idarecilerin görüşlerine yer verildi. Amacımız daha iyi bir eğitim için toplumun beklentilerini gündeme taşıyıp bilinç oluşturmaktır.

Bu araştırmada en çok hoşuma giden dönütlerden bir tanesi, anne velilerin isteğiydi. Anneler, babaların da çocuklarının eğitimine manevi destek vermelerini istiyor ve bekliyor. Mesela birkaç veli, babaların bari hiç olmazsa çocuğun gittiği sınıfı bilmesi gerektiğini söyledi…

En çok ilgimi çeken olay ise kahvaltı meselesi… Sabah saatlerinde yüzlerce çocuğun bir poğaça için sıraya girmesine çok üzülüyorum. Ebeveynler uykudan fedakarlık edip sadece 30 dakika önce uyanabilseler güne sağlıklı bir kahvaltı ile başlamış olacaklar.

Faydası olması dileklerimle…

İyi bir veli:

  • Çocuklarının ilk öğretmeni olduğu bilinciyle hareket eden
  • Çocuğunu dinleyen ve önemseyen
  • Çocuğuna istemediği halde kurstan kursa koşturmayan
  • Hal, hareket ve davranışlarıyla çocuğuna rol model olabilen
  • Çocuğu akranlarıyla mukayese etmeyen, psikolojik baskı uygulamayan
  • Çocuklara verilen ödevlerde rehberlik eden, ödev güzel olsun diye kendisi yapmayan
  • Çocukları kendisi istiyor diye belirli mesleklere zorla yönlendirmeyen(örneğin doktorluk)
  • Çocuğuna kaliteli zaman ayırabilen
  • Milli ve manevi değerleri öğreten ve benimseten
  • Çocuk psikolojisini bilmeli ama bir psikolog edasıyla iş görmemeli
  • Mutlu, sağlıklı ve huzurlu bir aile ortamı oluşturan
  • Öğretmenler ve okul yönetimi ile işbirliği içerisinde olan
  • Çocukları her şeyden koruyup kollayan makamında olmayan
  • Disiplin ile baskıyı karıştırmadan çocuğuna yaklaşan
  • Çocuğunun hangi sınıfa gittiğini bilen
  • Çocuğunu tanıyan ve bilen, kapasitesinin üstünde yük yüklemeyen
  • Çocuğunun fikirlerine değer veren
  • İyi bir anne ve iyi bir baba olabilen
  • Çocuğunu not endeksli değil, kayıtsız şartsız seven ve bunu çocuğuna hissettiren
  • Okul derslerine ve başarısına direk müdahale yerine gözlemleyerek, çözüm yolları geliştirerek destek olan
  • Çocuğunu her şeyden üstün tutmayan, kusursuz görmeyen
  • Öğretmen ile iletişimi sadece okul ile sınırlı tutmayan
  • Öğretmenlik mesleğine saygı duyan
  • Öğretmenin değerleri ile kendi değerleri farklı olduğunda çocuğa bunu hissettirmeyen
  • Evde çocuğa öğretmenlik taslamayan
  • Çocuğa stres atabileceği eğlenebileceği zaman oluşturan
  • Çocukla çocuk olabilen
  • Çocuğunun arkadaşlarını tanıyan ve gözlemleyen
  • Sosyal etkinlik ile kursların farkını fark eden
  • Aile ve misafir ortamlarında çocuğuna söz hakkı tanıyan
  • Çocuğunun ihtiyaçlarını ve sorunlarını fark eden, gerektiğinde uzman desteği almaktan çekinmeyen
  • Çocuğun proje veya performans ödevlerini bizzat kendisi yapmayan
  • Çocuğuna her konuda sorumluluk verebilen
  • Okuldan geldiklerinde ‘Bu gün senin için nasıl bir gündü’ , ‘günün nasıl geçti’ diyerek çocuğunu dinleyen
  • Çocuklarını at gibi yarıştırmayan
  • Çocukları ne çok serbest bırakan ne de aşırı baskı ile yıpratmayan
  • Bir zamanlar öğrenci olduğunu unutmayan
  • Empati kurabilen
  • Çabuk sinirlenmeyen
  • Terlik fırlatmayan (Bunu bizzat bir öğrencim istedi, kıramadım istediği gibi maddelere ekledim)
  • Öğretmenlerin aldığı kararlara saygı duyan
  • Öğretmenleri çocuğunun yanında eleştirmeyen
  • Mukayese ve yıkıcı eleştiri yapmayan
  • Çocuğuyla beraber oturup kitap okuma alışkanlığı kazandıran
  • Çocuğuna mutlu olmayı öğretmeli, sürekli hedef yükseltip bunaltmamalı
  • Çocuğuna çok akıllısın, çok zekisin, başarılı olmalısın yerine bunu çözebilirsin, başarabilirsin, yapabilirsin diye destek veren
  • Çocuğunu okula atıp eğitimin bütün yükünü okula ve öğretmene yüklemeyen
  • Sorun olduğu zaman koruyucu veli gözüyle değil tarafsız bir şekilde olayları gözlemleyip çözüm yolu arayan
  • Öğretmenlere saygıda kusur edilmemesini telkin eden fakat öğretmenin de tutum ve davranışları konusunda uyanık olan
  • Çocuğunu Fetö gibi illegal örgütlere teslim etmekten şiddetle kaçınan
  • İlk hedefinde ders başarısı değil, ahlaklı ve vicdanlı bir nesil yetiştirmede öncelik oluşturan
  • Kendi çocuğu gibi diğer bütün çocukların özel olduğunu düşünebilen
  • Okulun ve sınıfın kurallarına saygı duyan
  • Çocuğunu kahvaltı yaparak yaptırarak okula gönderen
  • Evde elektronik cihazlara kota koyabilen iyi bir planlama ile disipline edebilen

 

 

Selçuk TÜTAK

Etiketler: » »
Share
#

SENDE YORUM YAZ

8+8 = ?