• Yalancının mumu müfettiş raporuna kadar yanarmış!
  • ABD Başkanı Trump’ın istediği papaz Büyükada Splendid Palas’daki CIA toplantısında!
  • Adalar Belediyesine soruyoruz belgelerden “Hangisi gerçek”
  • FETÖ Belediyeler İmamı Erkan KARAARSLAN’ın Adalar Belediyesi’ndeki İşbirlikçileri!
  • Yassıada için skandal iddialar!

logo

ankara escort , ankara escort

Kalp yorgunluğunu önlemek için vücudunuzu yorun

Kalp yorgunluğunu önlemek için vücudunuzu yorun. Dünyada ve ülkemizde yaşamı tehdit eden en önemli hastalıkların başında kalp krizleri ve kalp damar hastalıkları geliyor.

Kalp yorgunluğunu önlemek için vücudunuzu yorun

Sağlıksız beslenme ve günlük yaşamda teknolojinin aşırı kullanımı nedeniyle yaygınlaşan hareketsizlik, kalbi yoran ve yıpratan faktörler arasında yer alıyor. Kalp sağlığını korumak için bazı önemli noktalara dikkat etmek gerekiyor. Memorial Kayseri Hastanesi Kardiyoloji Bölümü’nden Uz. Dr. Yakup Çetinkaya, 12-19 Nisan Kalp Sağlığı Haftası öncesi kalp sağlığını korumanın yolları hakkında bilgi verdi.

 

Günde 30 dakika yürüyün 

Obezite yani aşırı kilo çağın en büyük sorunlarından biridir. Beslenme tarzı ve alışkanlıkları zamanla değişmekte, fiziksel aktivitenin minimum seviyede olması ve hareketsiz yaşamın etkisiyle obez birey sayısı gittikçe artmaktadır.  Hareketsiz yaşam tarzı, kalp hastalıklarına zemin hazırladığından, fiziksel aktivite yapmayı alışkanlık haline getirmek, kalp sağlığı için önemlidir. Günde en az 30 dakika yürümek bile yaşam kalitesini artırır ve yaşam süresini uzatır. Egzersiz, yaşamın bir parçası haline getirilmelidir. Aktif spora başlamak için de mutlaka uzman yardımı alınmalıdır. Hangi yaşta hangi egzersizlerin yapılabileceği büyük önem taşırken, sporu bir yaşam felsefesi haline getirmeden önce gerekli kontrollleri yaptırmak ve vücudun hazır olup olmadığını öğrenmek gerekir.

 

Yağlı soslu yemekler yerini hafif yiyeceklere bırakmalı

Sigara, kalp krizine yol açan en önemli bir faktörlerden biridir. Özellikle erken yaşta sigaraya başlamak ve uzun süre sigara kullanmak, kalp ve dolaşım sistemi hastalıklarına neden olabilmektedir. Sigara içmiş ve bırakmış kişilerde, kalp krizi ihtimali yıllar geçtikçe azalmaktadır. Aşırı yağlı ve hayvansal gıdalar da kalp hastalıklarına sebep olabilmektedir. Sağlıklı ve yeterli beslenmeye dikkat edilmeli ve aşırı yağlı besinlerin tüketiminden uzak durulmalıdır. Vitamin ve mineral açısından zengin, düşük kalorili gıdalar tüketilmelidir. Lifli gıda tüketimi artırılmalı, haftada en az iki gün balık yenilmelidir.

 

 

Sevdiğiniz işlerle uğraşarak stresten arının

Yüksek tansiyon ve şeker hastalığı da kalp hastalıklarının önemli bir nedenleridir. Yüksek tansiyon ve şeker hastalarının mutlaka doktor kontrolünde düzenli takiplerini yaptırması yaşamsal önem taşımaktadır. Stresin de kalp hastalıkları ve kalp krizlerine zemin hazırladığı bilinen bir gerçektir. Stresli yaşamdan uzak durmanın, kalp sağlığı için önemli bir faktör olduğu unutulmamalıdır. Stresten arınmak için yoga, nefes teknikleri, hobi edinmek gibi yöntemler seçilebilir.

 

Göğüs ağrısı ve nefes darlığınız varsa…

Kalp hastalarında görülen en sık şikayetler arasında; sıkıştırıcı özellikte göğüs ağrısı, eforla gelen nefes darlığı, öncesine göre daha çabuk yorulma, ani veya sürekli çarpıntı, öksürük, el ve ayaklarda morarma, baş ve ense ağrıla­rı, baş dönmesi, bayılma, ayaklarda halsizlik, eklem ağrıları bulunmaktadır. Bu şikayetleri olan kişilerin en kısa zamanda bir kardiyoloji uzmanına başvurup, gerekli kontrolleri yaptırması önemlidir.

 

Etiketler: » »
Share
#

SENDE YORUM YAZ

1+5 = ?