• Yalancının mumu müfettiş raporuna kadar yanarmış!
  • ABD Başkanı Trump’ın istediği papaz Büyükada Splendid Palas’daki CIA toplantısında!
  • Adalar Belediyesine soruyoruz belgelerden “Hangisi gerçek”
  • FETÖ Belediyeler İmamı Erkan KARAARSLAN’ın Adalar Belediyesi’ndeki İşbirlikçileri!
  • Yassıada için skandal iddialar!

logo

31 Mayıs 2017

Ramazan da Glutensiz beslenme

Her döneme özgü bir beslenme şekli olduğu gibi ramazanda da uyulması gereken beslenme kuralları vardır. Özellikle oruç tutulan zamanın uzunluğu, tutulan mevsim, iftar saati ve sahur saati gibi etkenler önerileri ve beslenme şeklini de değiştirebilmektedir.

Ramazan da Glutensiz beslenme

Glutensiz Hayat Derneği Beslenme Danışmanı
Diyetisyen Hilal BATMAZ

Eğer ramazan bayramında sağlıklı ve kontrollü beslenmezseniz;
-Yanlış yeme düzenine, fazla tuzlu besinlerin tüketimine ve yetersiz su tüketimine bağlı olarak tansiyon bozuklukları meydana gelebilir.
-Öğünlerde ve öğün aralarında fazla basit karbonhidrat( şeker, çikolata, şerbetli tatlı, tatlı,ikramlıklar vs gibi) tüketimine bağlı yüksek kan şekeri ile birlikte şeker komaları gözlenebilir.
-Yanlış ve zamansız öğün seçimine bağlı olarak mide rahatsızlıkları gelişebilir. Kramplar ve mide yanmaları bayramlarda en sık karşılaşılan sağlık problemlerindedir.
-Gece geç saatlerde yapılan yoğun öğünlerden dolayı reflü gibi problemlerle karşılaşılabilir.
-Yeme düzeninde ani değişikliğe bağlı olarak ishal veya kabızlık gibi barsak sorunları ile karşılaşılabilir.
İşte bu yüzden oruç tutarken dikkat edeceğiniz bir kaç püf nokta ile ramazanı daha rahat geçirebilirsiniz.
1- Ramazanda sahur-iftar ve yatmadan 1,5 saat öncesine denk gelecek şekilde bir ara öğünle birlikte toplam 3 öğün beslenin. Eğer iftarla yatma saati arasında uzun bir zaman yoksa ara öğün yapmaya gerek yoktur.
2- Uzun süren açlık dönemi metabolizmayı yavaşlatır, gün içerisindeki bilişsel ve fiziksel performansınızı düşürebilir. O yüzden sahur öğününü yapmadan oruç tutmayın.
3- Sahurda süt, yoğurt, peynir gibi besinlerden oluşan hafif bir kahvaltı ya da çorba, sebze ve zeytinyağlı yemeklerden oluşan bir öğün tercih edilmelidir. Gün içerisinde aşırı acıkma problemi olanlar sahura midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktiren kuru fasulye, nohut, mercimek gibi kurubaklagiller ekleyerek bu soruna çözüm bulabilirler.
4- Şerbetli ve ağır tatlılar yerine taze mevsim meyveleri, dondurma ve sütlü tatlılar gibi daha hafif tatlıları tercih edin.
5- Yemekleri hızlı yemekten kaçınıp yavaş yavaş ve iyice çiğneyerek tüketin.
6- Gün içerisinde kaybedilen minerallerin yerine koyulabilmesi için eğer bir sağlık sorununuz yoksa sahur veya iftardan 15 dk sonra 1 adet doğal mineralli su/maden suyu içilmesinde fayda vardır.
7-İftarı su ve çorbayla açtıktan sonra 15 dk ara verip ana yemeğe öyle geçilmelidir.  Böylece aniden çok fazla miktarlarda yemek yemenin önüne geçilmiş olunur.
8- Sahur ve iftar arasında ortalama 2-2,5 litre su tüketerek sıvı dengenizi koruyabilirsiniz.
9- Orucu 1-2 bardaktan fazla su ile açmayınız. Suyu belirli bir zaman dilimi içerisinde yavaşça tüketiniz.
10- Beslenme düzenindeki değişikliklere bağlı olarak oluşabilecek kabızlığı önlemek için, yemeklerde lif oranı yüksek beslenilmelidir. Bunun için en pratik yöntem her öğünde mutlaka yeşil yapraklı salatalar tüketmek ve haftada bir kaç kez kurubaklagil yemeklerini diyete eklemektir.
Glutensiz Hayat Derneği

Etiketler: » »
Share
#

SENDE YORUM YAZ

2+8 = ?