logo

üsküdar evden eve nakliyat sex izle seks izle

Bostancı Escort

TANAL; ÖİV VE DEPREM VERGİLERİ KALDIRILSIN

TANAL; ÖİV VE DEPREM VERGİLERİ KALDIRILSIN,Tanal'dan kiracıları sevindirecek teklif,BAKANLIK EDEBİYAT DERSİNDEN SINIFTA KALDI,İŞSİZLİK ORANLARI GÜN GEÇTİKÇE ARTIYOR,TÜRKİYE'DE 55 MİLYON KİŞİ GIDA YOKSULU,Erdoğan'ın Başbakanlığı Anayasa Mahkemesinde!,MAKAM OTOLARI EŞLERİN HİZMETİNDE,TANAL: MECLİSTE GIDA ALIMLARI İHALESİZ VE KANUNA AYKIRI YAPILIYOR,MAHMUT TANAL HÜSEYİN ÇELİK'TEN ŞİKAYETÇİ OLDU,TANAL: ELEKTRİK BORCU İÇİN SU KESİLEMEZ,MAHMUT TANAL GÖKDELEN İNŞAATLARINDAKİ ÖLÜMLERİ SORGULUYOR,MAHMUT TANAL ANKARA'DAKİ ULAŞIM ZAMMINA DA DAVA AÇTI,MAHMUT TANAL’DAN ULAŞIM ZAMMINA DAVA,YMM ve SMM mağdurları TBMM gündeminde!,MAHMUT TANAL HÜKÜMET PENSİLVANYA İLİŞKİSİNİ İRDELİYOR,Kaçırılan Çocuklar TBMM gündeminde!,Kaybettik Ama Uzatın" ve Hoparlörden Duyuldu,Mahmut Tanal suç duyurusunda bulundu!,Geçici iş göremezlik ödeneği TBMM'de,28 Nisan'ın "Anma ve Yas Günü"olsun!,Başbakan Erdoğan için şok iddia!,Başbakan hakkında suç duyurusu!,Adnan Çiçek hakkında suç duyurusu!,You Yube için dava açıtı!,Bayram ve genel tatiller TBMM'da,CHP İstanbul Milletvekili ve İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Üyesi Av. Mahmut Tanal'ın, 2429 sayılı ulusal bayram ,CHP'den Meclis TV yayınını kestirenler için suç duyurusu!,Mahmut Tanal dokunulmazlığının kaldırılmasını istedi,Tanal'dan Bank Asya sorusu,Yalı ve Villa sahibi bakanlar kimlerdir?,Başbakan Erdoğan'a soru önergesi!,Adı yolsuzluğa karışıp yurt dışına çıkan iş adamı var mı?,Zeyid Aslan İstanbul Barosuna şikayet edildi!,Başsavcı Hüseyin Baş hakkında suç duyurusu!,Fevai Aslan için suç duyurusu!,Bakanlar ile ilgili fezlekeler TBMM'de,Türkiye'nin tanıtım ihaleleri TBMM'de,Hasta tutuklular TBMM'de,Cenin mirasçılığı TBMM'de,THY avukatları TBMM'de,Polis memurlarının özlük hakları TBMM'de,Rıza Sarraf'ın yalısı TBMM'de,Şans oyunlarından kazanılan paraya vergi mi geliyor?

 

TANAL;  ÖİV VE DEPREM VERGİLERİ KALDIRILSIN

 

CHP İstanbul Milletvekili Av. Mahmut Tanal; Gder Vergisi Kanunu’nda değişiklik yapılması için verdiği kanun teklifi ile geçici olarak getirilen ancak kalıcı hale gelen “Deprem Vergisi” ve “Özel İletişim Vergileri”nin kaldırılmasını talep etti. Tanal; kanun teklifinin gerekçesini;

“17 Ağustos 1999 ve 12 Kasım 1999 tarihlerinde meydana gelen depremlerden sonra, depremin yol açtığı ekonomik kayıpları gidermek amacıyla 26 Kasım 1999’da çıkarılan 4481 sayılı kanunda ek gelir ve kurumlar vergisi, ek emlak vergisi, ek motorlu taşıtlar vergisi, özel iletişim vergisi ve özel işlem vergisi getirildi. Kanunla, 31 Aralık 2000 tarihine kadar her çeşit cep telefonu işletmecileri tarafından verilen tesis, devir, nakil ve haberleşme hizmetlerine yüzde 25 ÖİV uygulamaya konuldu.

ÖİV, her yıl uzatılmış, 2004 tarihinde çıkarılan kanunda yapılan değişiklikle kalıcı hale getirilmiştir. 17 Ağustos sonrası oluşturulan Ulusal Deprem Konseyi dahi 6 Ocak 2007 tarihli bir genelge ile lağvedilmiş olmasına rağmen “Özel İletişim Vergisi” uygulamasına halen devam edilmektedir.

Marmara Depremi için getirilen geçici vergilerin toplanmasına on beş yıl geçmesine rağmen son verilmedi. Bugüne kadar bu yolla 60 milyar lira vergi tahsil edildi. Yetkililer gelirlerin yol yapımı ve farklı alanlarda kullanıldığını söylüyor. Oysa “devlet bütçesinde birlik” ilkesi gereği toplanan vergilerin özel bir harcamaya tahsis edilmesi mümkün değildir. Alınan vergilerin vaat edildiği şekilde kullanılmamasına rağmen toplanmaya devam ediyor olması tepki çekmektedir.

Geçici olarak getirilen bu vergilerin zenginler ve düşük gelirliler tarafından aynı oranda ödenmesi gelir dağılımı adaletsizliğini de olumsuz etkilemektedir. Verginin mali güce göre alınması esastır. Dolayısıyla herkesin aynı vergiyi ödediği bir toplumda gelir dağılımı adaletsizliği çok ciddi bir şekilde artmaktadır.

Depremle ilgili çalışmalar ve yardımlar sona ermesine rağmen bu vergilerin günümüzde dahi alınmaya devam etmektedir.

Cep telefonundan bankacılık işlemlerine, vergi beyannamelerinden uçak biletleri, talih oyunları, gümrük ve pasaport işlemlerine kadar birçok alanda deprem vergisi alınmaktadır. Kalıcı hale gelen ve en önemli gelir kaynağı olan 65 milyonu aşan telefon abonelerinden alınan özel iletişim vergisi ile geçen zaman içerisinde toplanan para yaklaşık 60 milyarı bulmuştur.

Türkiye, cep telefonundan alınan vergiler açısından dünyada en yüksek vergiyi ödeyen ülkedir. ‘Gelişmiş ülkelerde faturalara sadece KDV yansıtılırken ülkemizde ise yüzde 18 KDV, yüzde 14 maktu vergi oranının yanı sıra yüzde 25 ÖİV alınmaktadır. Türkiye’de mobil iletişimden alınan vergi toplamı yüzde 43’e ulaşırken, sabit hatlarda da bu oran yüzde 33 düzeyinde gerçekleşmektedir. Elektronik haberleşmesi üzerinden alınan ÖİV’nin kaldırılması, vergi adaletini sağlayacağı gibi vergi oranlarının daha makul düzeylere çekilmesini sağlayacaktır. Düşen vergi oranları nedeniyle abone sayısı artacak, konuşma süreleri uzayacak bunlara bağlı olarak vergi gelirlerinde artış elde edilecektir.

17 Ağustos 1999 yılında geçici olarak çıkarılan ancak daha sonra yapılan düzenlemelerle büyük bir kısmı kalıcı hale getirilen deprem vergisinden, özel iletişim vergisinden elde edilen gelirin kimin kontrolünde olduğu ve nasıl kullanıldığına dair herhangi bir somut bilgi bulunmamaktadır. Bu sebeple bahse konu vergilerin kaldırılması gerekmektedir.” şeklinde açıkladı. Tanal’ın bu teklifi kabul edilirse Türkiye’de yaşayan vatandaşlar geçici olarak getirilen ve artık amacına uygun kullanılmayarak başka kaynaklara aktarılan bu vergileri ödemekten kurtulmuş olacaklar.

 

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA

 

Gider Vergileri Kanunu’nda değişiklik yapılmasına dair kanun teklifim gerekçesiyle ekte sunulmuştur. Gereğini arz ederim. 09.10.2014

 

Av. Mahmut TANAL

İstanbul Milletvekili

 

GENEL GEREKÇE

 

 

17 Ağustos 1999 ve 12 Kasım 1999 tarihlerinde meydana gelen depremlerden sonra, depremin yol açtığı ekonomik kayıpları gidermek amacıyla 26 Kasım 1999’da çıkarılan 4481 sayılı kanunda ek gelir ve kurumlar vergisi, ek emlak vergisi, ek motorlu taşıtlar vergisi, özel iletişim vergisi ve özel işlem vergisi getirildi. Kanunla, 31 Aralık 2000 tarihine kadar her çeşit cep telefonu işletmecileri tarafından verilen tesis, devir, nakil ve haberleşme hizmetlerine yüzde 25 ÖİV uygulamaya konuldu.

 

ÖİV, her yıl uzatılmış, 2004 tarihinde çıkarılan kanunda yapılan değişiklikle kalıcı hale getirilmiştir. 17 Ağustos sonrası oluşturulan Ulusal Deprem Konseyi dahi 6 Ocak 2007 tarihli bir genelge ile lağvedilmiş olmasına rağmen “Özel İletişim Vergisi” uygulamasına halen devam edilmektedir.

 

Marmara Depremi için getirilen geçici vergilerin toplanmasına on beş yıl geçmesine rağmen son verilmedi. Bugüne kadar bu yolla 60 milyar lira vergi tahsil edildi. Yetkililer gelirlerin yol yapımı ve farklı alanlarda kullanıldığını söylüyor. Oysa “devlet bütçesinde birlik” ilkesi gereği toplanan vergilerin özel bir harcamaya tahsis edilmesi mümkün değildir. Alınan vergilerin vaat edildiği şekilde kullanılmamasına rağmen toplanmaya devam ediyor olması tepki çekmektedir.

 

Geçici olarak getirilen bu vergilerin zenginler ve düşük gelirliler tarafından aynı oranda ödenmesi gelir dağılımı adaletsizliğini de olumsuz etkilemektedir. Verginin mali güce göre alınması esastır. Dolayısıyla herkesin aynı vergiyi ödediği bir toplumda gelir dağılımı adaletsizliği çok ciddi bir şekilde artmaktadır.

 

Depremle ilgili çalışmalar ve yardımlar sona ermesine rağmen bu vergilerin günümüzde dahi alınmaya devam etmektedir.

 

Cep telefonundan bankacılık işlemlerine, vergi beyannamelerinden uçak biletleri, talih oyunları, gümrük ve pasaport işlemlerine kadar birçok alanda deprem vergisi alınmaktadır. Kalıcı hale gelen ve en önemli gelir kaynağı olan 65 milyonu aşan telefon abonelerinden alınan özel iletişim vergisi ile geçen zaman içerisinde toplanan para yaklaşık 60 milyarı bulmuştur.

 

Türkiye, cep telefonundan alınan vergiler açısından dünyada en yüksek vergiyi ödeyen ülkedir. ‘Gelişmiş ülkelerde faturalara sadece KDV yansıtılırken ülkemizde ise yüzde 18 KDV, yüzde 14 maktu vergi oranının yanı sıra yüzde 25 ÖİV alınmaktadır. Türkiye’de mobil iletişimden alınan vergi toplamı yüzde 43’e ulaşırken, sabit hatlarda da bu oran yüzde 33 düzeyinde gerçekleşmektedir. Elektronik haberleşmesi üzerinden alınan ÖİV’nin kaldırılması, vergi adaletini sağlayacağı gibi vergi oranlarının daha makul düzeylere çekilmesini sağlayacaktır. Düşen vergi oranları nedeniyle abone sayısı artacak, konuşma süreleri uzayacak bunlara bağlı olarak vergi gelirlerinde artış elde edilecektir.

 

17 Ağustos 1999 yılında geçici olarak çıkarılan ancak daha sonra yapılan düzenlemelerle büyük bir kısmı kalıcı hale getirilen deprem vergisinden, özel iletişim vergisinden elde edilen gelirin kimin kontrolünde olduğu ve nasıl kullanıldığına dair herhangi bir somut bilgi bulunmamaktadır. Bu sebeple bahse konu vergilerin kaldırılması gerekmektedir.

 

MADDE GEREKÇELERİ

 

MADDE 1- Özel iletişim vergisine dair hükmün kaldırılması amaçlanmaktadır.

 

MADDE 2- Yürürlük maddesidir.

 

MADDE 3- Yürütme maddesidir.

 

6802 SAYILI GİDER VERGİLERİ KANUNU’NDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN KANUN TEKLİFİ

 

MADDE 1-  13/07/1956 tarihli ve 6802 Sayılı Gider Vergileri Kanunu’nun 39 ncu maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.

 

MADDE 2- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

 

MADDE 3- Bu Kanunun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

 

Etiketler:
Share
#

SENDE YORUM YAZ

9+9 = ?