logo

üsküdar evden eve nakliyat sex izle seks izle

Bostancı Escort
16 Mart 2017

“Tüketici Hakem Heyetleri”ne yapılan başvurularda bankacılık işlemlerine ilişkin şikayetler ilk sırada

“Tüketici Hakem Heyetleri“ne yapılan başvurularda yüzde 73,78 ile bankacılık işlemlerine ilişkin şikayetlerin ilk sırada yer aldı

"Tüketici Hakem Heyetleri"ne yapılan başvurularda bankacılık işlemlerine ilişkin şikayetler ilk sırada

 

Tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurularda bankacılık işlemlerine ilişkin şikayetler ilk sırada

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, geçen yıl “Tüketici Hakem Heyetleri”ne yapılan başvurularda yüzde 73,78 ile bankacılık işlemlerine ilişkin şikayetlerin ilk sırada yer aldığını bildirdi.

Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, geçen yıl “Tüketici Hakem Heyetleri“ne yapılan başvurularda yüzde 73,78 ile bankacılık işlemlerine ilişkin şikayetlerin ilk sırada yer aldığını bildirdi.

Tüfenkci, Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca düzenlenen 20. Geleneksel Tüketici Ödül Töreni’nde yaptığı konuşmada, sürdürülebilir kalkınmayı ve refahı sağlayacak tüketim yapısını tesis etmek için bilinçli tüketim anlayışını kazanmak gerektiğini söyledi.

Bilinçli bir tüketim anlayışıyla buluşan kaliteli üretimin, tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını en verimli şekilde karşılamanın püf noktası olduğuna işaret eden Tüfenkci, değişen tüketici ihtiyaçlarını ve dünya uygulamalarını dikkate alarak çalışmalarını sürdürdüklerini dile getirdi.

Tüfenkci, tüketicinin korunmasına yönelik denetim faaliyetleriyle sorunları kaynağından çözmeyi amaçladıklarına işaret ederek, bu denetimlerin ağırlıklı olarak iş yeri dışında satışlar, ön ödemeli konut satışları, mesafeli sözleşmeler, abonelik sözleşmeleri, devre tatil, paket tur, bankacılık hizmetleri, garanti belgesi, satış sonrası hizmetler, fiyat etiketi, Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzu konularında yapıldığını anlattı.

– En fazla şikayet bankacılık işlemlerinden
Son yıllarda tüm sektörlere yönelik denetimlerin yoğunlaştığına dikkati çeken Tüfenkci, özellikle piyasa gözetimi ve denetimi konusuna özel önem verdiklerini ifade etti.
Tüketici hakem heyetlerine yapılan başvurularda yüzde 73,78 ile bankacılık işlemlerine ilişkin şikayetlerin ilk sırada yer aldığını belirten Tüfenkci, bunu yüzde 19,70 ile ayıplı mal ve hizmetlerin, yüzde 5,34 ile mesafeli sözleşmeler ve abonelik sözleşmelerinin izlediğini bildirdi.
Tüfenkci, Reklam Kurulu’na yapılan başvuru sayısının geçen yıl 5 bin 121 olduğunu, bu alanda da 3 bin 136 başvuruyla gıda sektörünün ilk sırada bulunduğunu dile getirdi.

20. Tüketici Ödülünü Almaya Hak Kazananlar

2016 yılı faaliyetlerine göre verilecek olan “20. Tüketici Ödülleri”’nin sahipleri ve hikayeleri aşağıdaki gibidir.

Bilinçli Tüketici Ödülü Dalında :

1) Bir karayolu taşıma şirketi ile yaptığı yolculuk sırasında kaybolan valizinin ve içinde bulunan eşyalarının tazmini için başvuruda bulunduğu tüketici hakem heyetinin lehinde karar vermesi ve bu karara karşı karayolu taşıma firması tarafından yapılan itirazın tüketici mahkemesi nezdinde reddedilerek hakem heyeti kararının onanması sonucunda kaybolan valiz ve içindeki eşyaların bedelini ilgili firmadan geri almakta gösterdiği hukuki başarısı nedeniyle, Seçim Çakmak’a,

2) Telefon abonelığını sağlayan fırmanın internet hattı üzerınden ücretli bir oyun programına bilgisi dışında yaptığı abonelik için taksit halinde ücretin faturasına yansıtılması üzerine başvuruda bulunduğu tüketici hakem heyetının lehınde karar vermesı ve bu karara karşı ınternet sağlayıcısı şırket tarafından yapılan ıtırazın tüketıcı mahkemesı nezdınde reddedılerek hakem heyetı kararının onanması sonucunda ılgılı fırmadan faturaya yansıtılan taksıt tutarını yasal faızı ıle birlikte gerı almakta ve kalan ödemelerın ıse ıptalını sağlamakta gösterdığı hukukı başarısı nedenıyle Cengiz Kaçmaz’a,

3) Bir firmadan almış olduğu buzdolabının teslim gününde teslim edilmemesi üzerine mağdurıyete neden olunması ile başvuruda bulunduğu tüketıcı hakem heyetının lehınde karar vermesı ve satıcı fırmadan teslim edilmeyen ürünün yerine üzerine ücret ödemeden farklı bir model ürünü geri almakta gösterdığı hukukı başarısı nedenıyle Mustafa Rifaioğlu’na,

Yazılı Basın Tüketici Köşesi Dalında :

1) Akşam Gazetesı’nde 2016 yılının farkı dönemlerinde yayınlanan, tüketıcının korunması konusunda tüketıcılerı yönlendırıcı ve bılgılendırıcı haberleri nedeniyle, Miray Çimen’e,

2) Hürriyet Gazetesi Ankara ekinde 2016 yılının farklı zamanlarında tüketicinin korunmasına yönelik çeşitli konuların mevzuatla birlikte ele alınarak değerlendirildiği, tüketicileri yönlendirici ve bilgilendirici haberleri ile Aysel Alp’a,

3) Anadolu Ajansı ekonomi muhabiri olarak 2016 yılının farklı zamanlarında tüketicinin korunmasına yönelik çeşitli konuların mevzuatla birlikte ele alınarak değerlendirildiği, tüketicileri yönlendirici ve bilgilendirici haberleri ile Mustafa Çalkaya’ya

Radyo – Tv Programı Ödülü Dalında :

1) Trt’nin televizyon kanallarında her hafta yayınlanan “uzman gözüyle- enerji, uzman gözüyle-hukuk, farklı gündem ve gıda habercisi programları” gib içerisinde tüketicinin korunmasına yönelik çeşitli konuların mevzuatla birlikte ele alınarak değerlendirildiği, tüketicileri yönlendirici ve bilgilendirici yayınları nedeniyle Trt Genel Müdürlüğü’ne

2) “Cnn Türk” televizyon kanalında yayınlanan programlar ve haberler içerisinde, tüketici kanununa ve tüketicinin korunmasına ilişkin çeşitli konuların ele alındığı, tüketicileri bilinçlendirici yayınları nedeniyle Gülşen Coşkun’a

3) “Kanal 26” isimli televizyon kanalında yayınlanan, tüketici kanununa ve tüketicinin korunmasına ilişkin çeşitli konuların ele alındığı, tüketicileri bilinçlendirici yayınları nedeniyle “Tüketirken” Programı”’na

Tüketici Memnuniyetini İlke Edinen Firma Ödülü Dalında :

1) 130’dan fazla ülkede ürün ve hızmet sunan ıso 10002 müşterı memnunıyetı yönetım sıstemıne sahıp, müşterı memnunıyetını ve çevreye duyarlılık anlayışıyla hareket etmesı, tüketıcı hızmetlerı olarak satış sonrasında da daıma tüketıcılerın yanında olmaları, ülkemızın 613 noktasında 11.700 çalışan 5.700 araç fılosu ıle sektörde hızmet vermelerı, nöbetçı servıs uygulamaları ıle 7 gün hızmet vermelerı, çağrı merkezı ile haftanın 7 günü 24 saat hızmet verdıklerı, 2017 yılı ıtıbarı ıle tüketıcı hızmetlerı akademısı kurmuş olmaları, tüketıcı danışma masası ve danışma hattı bulundurmaları vb. faalıyetlerı nedeniyle Arçelik a.ş.’ye

2) Hafta içi mesai saatlerinde (07:10 – 17:35) tüketicilerin kolaylıkla ulaşabilmeleri için 444 9 544 numaralı müşteri hizmetleri hatlarının bulunması, elektronik posta adreslerinie gelen istek, öneri ve şikayetleri gün içerisinde değerlendirmeleri, tüketici memnuniyetini firma politikası olarak benimsemeleri, çalışanların ilgili mevzuat güncellemeleri ve şirket politikaları hakkında bilgilendirme toplantıları yapmaları nedeniyle Sarar Giyim Tekstil Enerji San. ve Tic. A.Ş.’ye

3) Koşulsuz müşterı memnuyetıni hedeflemeleri, bazı ürünlerde garantı sürelerını 2 yıldan daha fazla tutarak tüketıcılere sunmaları, özellıkle yataklarda 45 gün koşulsuz değıştırme ımkanı sunmaları, bazı tüketıcı şıkayetlerınde fırmanın haklı olmasına rağmen müşterı memnunıyetı kapsamında ücretsız hızmetler vermelerı, 444 34 87 numara ıle çağrı hızmetı vermesı gibi faalıyetlerı nedeniyle Doğtaş Mobilya A.Ş.’ye,

Bilimsel Çalışma Ödülü Dalında :

1) Temel çalışma alanları medenı hukuk ve borçlar hukuku olan ve bu alanların ıçerısınde bulunan toprak hukuku, vakıflar hukuku, enerjı hukuku, sözleşmeler hukuku ve tüketıcı hukuku üzerınde yoğunlaşması, 2016 yılı içerisinde çoklu olarak hazırlanan 6502 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanun şerhi ve konut sektöründe tüketici hukuku uygulamaları, sektörel bazda tüketici hukuku uygulamaları külliyatı isimli bilimsel eserleri ile, Doç. Dr. Murat Aydoğdu’ya,

2) 2016 yılında yayınlanan “6502 sayılı tüketıcının korunması hakkında kanun hükümlerıne göre tüketıcının cayma hakkı” adlı adalet yayınevı tarafından basılan amacının tüketıcının hak arama bılıncını gelıştırmesıne yardımcı olmak ve tüketıcının hak arayışında hangı yollara başvurabıleceğı konusunda tüketıcının yönlendırılmesıne yardımcı olmak için yayımladığı bilimsel eseri ile Yard. Doç. Dr. Selin Sert Sütçü’ye,

3) Tüketici Akademisi Projesi çerçevesinde bakanlığımız ile ortaklaşa yapılan ülkemiz tüketicisinin profilini ortaya çıkarmaya yönelik “Tüketıcı Profılı, Eğılımlerı ve Analızı” konulu çalışma ile Prof. Dr. Müberra Babaoğul’a ödül verilmesi kararlaştırılmıştır.

Etiketler:
Share
#

SENDE YORUM YAZ

5+3 = ?