DOLAR 7,9701
EURO 9,4633
ALTIN 486,949
BIST 1190,63
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 23°C
Sisli

Adalar İtfaiye Amiri:”Araçlar ormana değil şehre uygun araçlar”

27.09.2020
A+
A-

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Şehir Planlama Müdürlüğü tarafından ilgili kurum ve kuruluşlardan davetlilerin de katılımıyla Adalar’da ulaşım toplantısı gerçekleştirildi.

Adalar İtfaiye Amiri:"Araçlar ormana değil şehre uygun araçlar"

Toplantıya temsilcileri katılan kurumlar: İBB Şehir Hatları A.Ş, İGDAŞ, İBB İtfaiye Amirliği, İBB Zabıta, İstanbul Enerji A.Ş, İSKİ Su ve Kanal İşleri Müdürlüğü, Kızılay Adalar Gençlik Kampı, İBB Enerji Yönetim ve Aydınlatma Müdürlüğü yetkilileri katıldı.

  • Adalar İtfaiye Amiri: İtfaiyenin çok hızlı ilerlemesi gerektiğini ancak ellerindeki araçların ormana değil şehre uygun araçlar olmasından ve orman yollarının müsait olmamasından dolayı ağaç dallarının hızlarını kestiğini ve saniyelerin önem kazandığı yangın durumunda bunun çok kritik bir dezavantaj olduğunu, orman yollarının buna uygun düzenlenmesi ve  ağaçların bu doğrultuda düzenli budanması gerektiğini ifade etti. Ayrıca yollarda hız kesen kuka ve kedigözü gibi her türlü çıkıntının da kaldırılması gerektiğini ifade etti. Ayrıca yetki ve sorumlulukla ilgili bir karmaşa olduğunu, bu konularla ilgili İlçe Belediyesi’ne başvurduklarında, alanın orman alanı olması nedeniyle müdahale edemediklerini söylediklerini, Orman Müdürlüğüne gittiklerinde de yine sonuç alamadıklarını belirtti. Ayrıca yollar asfaltlandığında kaldırımların asfaltın altında kaldığını ekledi.
  • Bisiklet, puset, paten, bavul gibi tekerlekli araçların ada yollarında rahat hareket edebilmeleri için yollar üzerinde kuka ve kedigözü gibi çıkıntılar kullanmak yerine akıllı işaretler gibi yöntemlerin tercih edilmesi gerektiğine işaret edildi.
  • İSKİ’ye yağmur sularına nasıl müdahale edildiği soruldu. İSKİ temsilcisi tarafından yağmur sularının Altyapı Müdürlüğünün faaliyet alanı olduğu, ancak İSKİ ile protokol yapılarak ortak faaliyet yapılabildiği belirtildi. İSKİ tarafında ilçe bazında yağmur suyu hasadına gidilmediği, adalarda yağmur sularının ayrı bir kanalı olduğu ve suların bu kanaldan denize deşarj edildiği, sulama ve diğer ihtiyaçlar için değerlendirilmediği ifade edildi. Bunun yanında sarnıçlarla ilgili İSKİ’nin bir çalışması olduğu, yeni yapılar için 1000 metrekareden büyük olan arsalarda, vatandaşa sarnıç yapma zorunluluğu getirildiği ancak mevcut sarnıçlarla ilgili bir çalışma ya da yasal düzenleme olmadığı ifade edildi.
  • İSKi’ye deprem konusunda hazırlıkları olup olmadığı; sistemin kaç şiddetinde bir depreme hazır olduğu soruldu. Sarnıçların deprem gibi durumlarda çok faydalı olabileceğini bununla ilgili bir çalışma yapmayı düşünüp düşünmedikleri soruldu. İSKİ görevlisi, deprem konusunun onun yetki alanına girmediğini ancak İSKİ’nin sahil hatlarına depremsellik özelliği olan bir kaplama yapmaya başladığını bildiğini ifade etti. 
  • Adalar vapur seferlerinin senkronizasyonunun iyi olmaması, peş peşe vapur seferlerinin olması, bunun neye göre düzenlendiğiyle ilgili gelen eleştiri ve soruya, İBB Şehir Hatları Müdürlüğünden iskele bazında bir düzenleme yapmanın mümkün olduğu, iskele bazında peş peşe seferlerin olmadığı, özel vapur ve motor şirketlerinin sefer tarifelerini şehir hatlarına göre düzenlediğini, rekabet amacıyla 10 dakika önceye koyduklarını ve buna müdahale edemediklerini belirtti. Başka bir katılımcı, vapur seferiyle ilgili sorun ve talep olduğunu, İBB’nin sorulara cevap vermenin yanında bunları birer talep olarak değerlendirmesini ve bunun için ayrı bir toplantı yapılmasını önerdi.
  • Heybeliada’dan bir deprem gönüllüsü İtfaiyeye daha fazla tatbikat yaparak depreme daha hazırlık olmaları gerektiğini, son Heybeliada yangınında hidrant yerini bilmeyen görevliye rastladıklarını, Orman ve İBB İtfaiye arasında koordinasyon eksikliği olduğunu ve bunun giderilmesi için çalışmaları gerektiğini ifade etti.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.