Adalarda Çalışan Çıkarma Gemileri YASAL’mı?, KORSAN’mı?

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Adalar ilçesinin çıkarma gemisi taşımacılık işinin 735.000 TL’ye ihale edildiği bilinmektedir. Peki, bu ihale yapıldı ise, 2011 yılı ocak ayından beri ARIBURNU-ERDEMLİ 5-ERDEMLİ-SAYKON 2-ALİ RIZA DENİZ isimli gemiler bu günlere kadar nasıl adalarda devamlı suretle araçlar getirmişlerdir?

Adalardaki araçları Maltepe ye götürmüşler ve bu nakliyelerin ücretlerini belediye adına mı, yoksa KORSAN çalışarak kendi adlarına mı topladıkları belli olmamış, belediyenin net gelir elde ettiği düşünülmüştür, ancak iddialar ve ortadaki tablonun ‘da ortaya çıkardıkları işin söylendiği gibi olmadığı yönündedir. Kayıt ve kontrol dışı faaliyetlere esas olacak karmaşaya yol verilmiştir.

Adalar Belediyesinin yıllardır işletmeciliğini yapmakta olduğu ve belediyenin en önemli gelir kalemlerinden birini sağlayan bu taşımacılık işinin, belediye açısından da çok stratejik önemi olduğu bilinmektedir. Çıkarma gemisi,  Adalar’daki bakkallar, marketler, zincir marketler  gibi ticari teşekküllerin günlük ihtiyaçlarını sağlayan, kamyonlarla Adalar da yaşayan yerli, yazlıkçı ev eşyalarının taşınmasından tutun, kamu araçları dahil (iski, ayedaş,  vs) kamyon, kamyonet, iş makineleri gibi araçlarda, çıkartma gemisi vasıtasıyla Adalar’a götürmeleri sağlanmaktadır.

Bu hizmetlerin devam ettirilmesi, Adalar da yaşayanlar için mutlak zorunluluktur. Bu hizmet 2010 senesinin 10.ayından itibaren 2010 senesinin sonuna kadar PUSULA MADENCİLİK TAAHHÜT YAPI İNŞAAT HAFRİYAT NAKLİYE TİC.LTD. ŞTİ. isimli bir firmaya ihale edilmiştir. Bu firma, bir yandan ada halkının ihtiyaçlarını karşılarken, bir yandan da kendi özel işlerini yaptığı ve buna Belediye    Başkanının göz yumduğu ve iş işten geçtikten sonra özellikle   BÜYÜKADA AYA NİKOLA  VE KINALIADA TAŞ Ocakları’na kanunsuz bir şekilde moloz ve inşaat atıkları ile doldurulması ve daha sonra bir dozer tutularak ve bununda ihale bedelinin Belediye tarafından ödenmesi ve bu dozerin Suçu Ortadan Kaldırmak için molozları  ARAZİYE YAYARAK VE KİRALANAN SİLİNDİR ile ezerek kaybetmeye çalışmasından sonra, eksik bilgilerle bu firma ile ilgili “daha sonra bir soruşturma yersek önüne geçelim” zihniyetiyle eksik ESKİ TARİHLİ tutanaklar tutulmuş ve bu tutanakları İBB çevre koruma müdürlüğüne göndermiş olduğu görülmektedir. Oysa Adalar ilçe sınırları içerisinde her türlü inşaat atığı ve hafriyat dökümlerine karşı Belediyede encümeninden çıkartılacak ceza imkânı vardı ve bu cezalar Belediye’ye gelir olacaktı.

Belediye encümeni ihaleler, yaz çalışma izinleri gibi çok kritik kararlara imza atarken, bu konunun encümen gündemine getirilmeyerek, ceza kesilmesi ve cezaya kaynaklık eden yasa gereğince savcılığa suç duyurusunda bulunulmasının da önüne geçilmiştir.

Buradan tutulan tutanakların işlem yapılmadan İBB’ye gönderilmesinden anlaşılan PUSULA firmasına karşı olası  müfettiş soruşturmalarına karşı “firma hakkında gereğini yaptık” diyebilmek ve suçu örtbas edebilmek çabası olduğu görülmektedir. İBB’nin tespiti tam yapmaması halinde cüzi bir ceza ile kurtulur diye düşünülerek hazırlanan bu eksik tutanaklarla PUSULA firmasına zaman kazandırılmış, ağır cezalardan kurtarılmaya çalışılmıştır. Bu yaklaşım da doğal olarak Adalıların gözlerinden kaçmamış olup, Belediyeye karşı güven kaybına ve sorgulanmasına neden olmuştur.

O dönemlerde yaklaşık 2.5 aylık 360.000._Tl’ye PUSULA firmasına ihale edilen çıkarma gemisi ile taşımacılık işi, Adalardaki yapması gereken zorunlu nakliye işlerinden ziyade Heybeliada Deniz Lisesinde ayni firma tarafından yapılmakta olan hafriyat çalışmalarından çıkan inşaat atığı ve molozların Maltepe iskelesine oradan İstanbul’daki açık olan tek döküm yeri olan Kemerburgaz’daki döküm yerine Boğaz köprüsünden geçerek götürülmesi(en az 90 km) ve döküm parası verilerek dökülmesi ve daha sonra aynı kamyonların aynı yoldan geri dönmesi ve bir kamyonun bir günde bu kadar deniz ve kara yolunun uzun olması sebebi ile bir seferden fazla yapamaması nedeni ile çok pahalıya geldiği için PUSULA firması buradan çıkan hafriyatları komple Kınalıada TAŞOCAKLARI mevkii bölgesine dökmüştür. Taş ocakları bölgesinde doğal zemin bu hafriyatların devamlı o bölgeye dökülmesi neticesinde yaklaşık 4 metre kadar yükselmiş ve Kınalıada tam bir döküm alanı haline gelmiştir. PUSULA firması Heybeliada’daki Deniz Lisesinin hafriyat işini bitirdikten sonra bile bu sefer Anadolu yakasında yapmakta olduğu hafriyat işlerinden çıkan inşaat atıklarını kendisine ait SAYKON isimli çıkartma gemisi ile sabaha karşı 2-3 suları gibi saatlerde Kınalıada’ya getirmiş ve bedava bulduğu alana yığmıştır. İş işten geçip 4 metre bir hafriyat yığını olduktan sonra  Koruma Kurulu üyelerinin ve İçişleri Bakanlığından müfettişin geleceği haberi üzerine Adalar Belediyesi tarafından bir büyük dozer D8 ve silindir  kiralanmış ve bu alanlar düzeltilerek dökülen hafriyatın izleri silinmeye çalışılmıştır. Bu dozerin parasının bile Adalar Belediyesi tarafından ödenmiş olması bu hafriyatların da yine Belediye Başkanının izni ile döküldüğünü göstermektedir. Öyleyse bu firmadan çok yüklü bir döküm ücreti alınmış olması gerekmektedir. Bu ücretin firmadan nasıl ve ne şekilde tahsilatının yapıldığı meçhuldür. Bu alandaki hafriyatların yaklaşık toplam 35-40 bin metreküp olduğu Kınalı adada yaşayanlarca ifade edilmektedir. SAYKON gemisinin bir gecede bazen 2 bazen 3 defa Kınalı adaya geldiğini her seferinde en az 15 büyük kamyon inşaat atığı getirdiği Kınalıadalılar tarafından ifade edilmektedir.

Şimdilerde PUSULA firmasının yaptığı bu işler neticesinde İBB Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanlığı-Çevre Koruma Müdürlüğü’nden cüz-i’de olsa bir kısım cezalar kesildiği ve PUSULA firması ile bu işlere devam edilemeyeceğinin anlaşılması üzerine, bu defa OFLİNE isimli firmaya 1 yıl süreli olarak ihale edilmiştir.

Şimdi kamuoyu ve Adalı hemşerilerimizin kafalarındaki soru işaretlerinin giderilmesi için Adalar Belediyesine büyük iş düşmektedir. Adalı hemşerilerimiz şu soruların cevabını merak etmektedirler.

1-)   PUSULA firmasının bu sorunlu işlerinden ve Kınalıada ve diğer adalarda kanunsuz bir şekilde moloz dökmesi, kayıtlı, fotoğraflı şikayetler devletin her merciine yapılmışken ve müfettişler bu olayları incelerken bu firmaya tekrar ve ısrarla çıkarma gemisi nakliye işini eskiye göre yarı fiyatına neden ihale edilmektedir?

2-)  OFLİNE isimli firmanın ortakları arasında PUSULA firmasıyla bağlantısı veya akrabalık ilişkisi olan var mıdır? Eğer varsa bir firmanın kamuya bu kadar borcu / cezası, aleyhinde şikayet varken OFLİNE şirketinin aldığı bu ihalenin iptal edilmesi gerekmez miydi?

3-)  Bu firmalarla çalışmak eğer şart ise bu olayda Belediyenin ve ada halkımızın bir menfaati var mıdır?

4-)  OFLİNE şirketine ihale edilmekle Belediye çıkartma hizmetlerinden daha fazlamı gelir  elde etmektedir? Yani Belediye kendi yaptığında ne kadar gelir elde etmekte idi, şimdi ihale ederek ne kadar gelir elde etmektedir? İhale ettiğine değmiş midir? Eğer ciddi bir fark yoksa niye ihale edilmiştir?

 

5-)  PUSULA madenciliğin 2010 sene sonunda biten ihale kapsamında Belediyeye ödemek zorunda olduğu paranın tahsilatı yapılmış mıdır? Yapıldıysa tahsilat makbuzları, banka dekontları, eft makbuzları mevcut mudur? Mevcutsa duyuru panolarına asarak Ada halkının bilgisine sunmanız mümkün müdür? Yok ödenmesi gereken para tahsil edilmedi ise kesin teminatı irat kaydedilmiş midir? Yeni ihaleyi aynı şahsa ihale etmenizdeki amaç ve ısrar nedir?

6-)  PUSULA madenciliğin 2.5 aylık ihalesi 2010 sene sonu bitmiş olmasına rağmen kendisine ait yada kiralamış olduğu gemiler halen Adalar Belediyesine ait iskelelere yanaşmakta ve beton arabaları bazen de özel kamyon ve marketlerin kamyonlarını indirmektedirler. ARIBURNU-ERDEMLİ-ERDEMLİ 5-SAYKON 2-ALEK isimli gemiler halen Büyükada iskelesine yanaşmaktadır. Bu gemiler hemen hemen her gün bir yada iki sefer Büyükada çıkarma gemilerinin yanaştığı kısma yanaşmaktadırlar.2011 yılının bu ayına kadar geçen zamanda içerisinde çıkarma gemi taşımacılığı işi ihalesi yapılmış mıdır? Yapıldı ise hangi firmaya kaça ihale edilmiştir? İhale bedeli tahsil edilmiş midir? İhale yapılmadı ise bu gemiler KORSAN ‘mı çalışmaktadır? Bu gemilerden Adalara kamyon, beton kamyonu, kamyonet, vs getirmeleri karşılığında Belediye resmi bir ücret almış mıdır? Aldıysa ne kadar ücret almıştır? Yoksa bu gemileri Belediyeniz mi kiralamış Belediye adına mı taşımacılık yapmaktadır? Bu gemilerin günlük seferleri tarihli olarak resimlenmiş olmakta olup tahsil etmiş olduğunuz dekontların duyuru panolarına asılması Belediye ye olan güveni sağlayacaktır. Yada Belediyeye olan kuşkuları arttıracaktır.

7-)  Belediye önündeki iskeleye yanaşan yük motorları ve kotralar için elinde fiş kesme cihazı bulunan personeliniz 15-20 TL tutarındaki fişleri motorların büyüklüğüne göre motor sahiplerine palamar ücreti adı altında kesmektedir. Belediye ye gelir olarak yaptığınız bu işlemi niye çıkarma gemilerinin yanaştığı iskelede yapmadınız? Özelikle yaz aylarında cumartesi-Pazar günleri toplanan palamar ücreti çalıştırdığınız personelin mesai ücretlerini karşılayabilmekte midir? Yoksa Heybeliada ve Büyükadada görevlendirdiğiniz işçi personelinizin mesai ücreti kadar palamar ücreti toplayamadığınız halde neden adalı yük motorcularına karşı nedir bu ayrımcı tutumunuzun nedeni. Yaz aylarında encümen kararı ile tesislerini kiraladık dediğiniz Aya Nikola plajına yolcu taşıyan motorlar da dâhil olmak üzere plajlara yolcu taşıyan motorlardan Palamar alıyor musunuz? Palamar parası alınacak ise büyük ücret alacağınız bölgeye personel koymayıp günde 50 TL bile toplanmayan yere personel koymanız anlaşılır değildir. Çıkartma gemilerinin Ada iskelelerine yanaşmasının palamar ücreti ne kadardır? Hiç çıkartma gemisi palamar ücreti tahsil edilmiş midir? Koskoca çıkarma gemilerinin size ait olan iskelenize araç indirme hakkı var mıdır? Tarafınızdan müsaadeli(sözleşmeli)ise Belediyenize ne kadar ücret ödemişlerdir, dekontlarını duyuru panolarına asmanız mümkün müdür?

😎  OFLİNE şirketine çıkarma gemisi nakliye işini bir yıllık 735.000 TL ye ihale ettiğinize göre ARIBURNU-ERDEMLİ-ERDEMLİ 5-SAYKON 2-ALEK – LİMTAŞ isimli gemileri 10 aydır işleten firma yada şahıstan en az 600.000 TL ücret Belediyenin kasasına girmiş olması gerekir (2010 yılındaki aylık 144.000 TL’ye ihale ettiğiniz rakamla kıyaslanırsa 1.440.000 TL olması gerekirdi)kayıtlarınıza giren, tahsil edilen palamar ücret tutarı ne kadardır. Dekontlarının duyuru panolarına asılması mümkün müdür?

9-)  2010 yılında çıkarma gemisi nakliye işini aylık yaklaşık 144.000 TL’ye ihale etmiştiniz. Bu zaman zarfında PUSULA  madenciliğin yaptıkları ortada iken 2011 yılında ise aynı işi yarı fiyatının altında (aylık 60.000 TL) yine eski firma sahibine ihale etmeniz kuşku uyandıran, etik olmayan, olmaması gereken bir durum olarak aklınıza gelmiyor mu?

 

Adalar kentsel ve doğal sit alanı olarak ilan edilmiştir .Bu alanlara moloz ve inşaat atıkları dökülemez, geçici olarak bile olsa depolaması yapılamaz .Bu nedenle adalar belediye meclisi tarafından her yıl yayınlanan ücret tarifesi ile m3 başına hafriyat toprağı ve inşaat /yıkıntı atıklarının anakara döküm alanına taşınması için vatandaşlardan   Belediyenizce 70 TL/m3 + geçici statüde yıllar önce kaymakamlık izni ile kurulan taşıyıcılar kooperatifi ise 50 TL/m3 ücret almaktadır.  Vatandaştan 120TL/m3 para alınmasına karar verilmiş iken Seferoğlu Tesisleri inşaatından  ( LİMTAŞ- SAYKON2 ve DEDEM gemilerinden) alınan palamar ücreti ne kadardır?

Lido inşaatında çalıştırılan (LİMTAŞ- Alek) gemilerinden alınan palamar ücreti ne kadardır?  Çıkan hafriyatlardan bu güne kadar toplam ne kadar ücret alınmıştır. Belediye kasasına kaç TL girmiştir. Makbuzlarını her yıl yayınladığınız mal varlığınızı astığınız ilan panolarına (Raket ) sorulan soruların yanıtlarını asmanız mümkün müdür?

10-) Pusula Madencilik ile Seferoğlu ve Lido inşaatlarını yapan firmalar arasında özel anlaşmalar var mıdır? Bu inşaatlarda kullanılan deniz araçlarının KAYIT DIŞI faaliyetlerine NE GEREKÇE İLE GÖZ YUMULMUŞTUR?  Yani Adalarda her isteyen, istediği gemi ile istediği türden taşımacılığı yapabiliyor ise Belediye bu işlerin neresindedir? Büyükşehir Belediyesi bu konuda neden sessiz kalmaktadır? Yoksa AKP li meclis üyeleri ticaret yaptığı için herkesin ortak menfaatimi söz konusudur?

11-) Pusula madencilik ya da yeni adıyla Ofline belediyeden ihale aldı ise Saykon 2/ LİMTAŞ gemisi Seferoğlu tesislerine hangi anlaşma gereği hizmet verebilmekte ve bu hizmet için belediyeye yatırılan palamar ücreti, kapak atma ücretinin toplamı kaç sefer karşılığı ne kadardır?

12-) Bim, Carrefour, Dia, Yazlıkçılar belediyeye ait çıkarma gemilerini kullanmaya zorlanırken Mehmet ÇUKUR, Akif ŞEKERCİ isimli şahıslar neden kendi gemilerini ve hatta bazen başka kişilere ait olan malların taşınmasında dahi kullanabilmektedirler? İstedikleri her zaman ve saatte hiçbir kısıtlama olmadan özel forkliftleri ile ana caddede mal sevkiyatı yapmaktadırlar?

13-) İfade ettiğiniz şeffaf belediyeciliğiniz gereği; belediyeyi teslim aldığınız 2009 mart ayından bu güne kadar gelir / gider durumunu , o gün den günümüze artan  borç miktarını, bu borçlanmalarınız ile adalara yaptığınız yatırımları açıklayıp, Belediyenin ilan panolarına asabilir misiniz?

14-) Nadir Güneş gemisini kiraladığınız OFLİNE şirketi ihale şartlarını eksiksiz yerine getirmekte midir? İhale şartnamesi gereği Belediyeye yapması gereken ödemeleri zamanında yapmakta mıdır? Her aya ait bu gelire ait makbuzları panoya asabilir misiniz? Zamanında ödeme yapılmıyor ise, ihale şartnamesinin gereğini uygulayacak mısınız? Eğer uygulamayacaksanız, her hangi bir incelemede memurlar mı sorumlu olacak?(Şükrü Abanoz)

BU İDDİALARA ADALAR BELEDİYESİ’NDEN GELECEK YANITLARI TARAFSIZ GAZETECİLİK ANLAYIŞIMIZ GEREĞİ AYNEN YAYINLIYACAĞIMIZI ADA HALKINA BİLDİRİRİZ…

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

12 YORUMLAR

  1. Yazılanları okudumda başkan bu kadar enerjiyi kişilerin menfaati değilde adalar menfaati için harcasaydı,ne kadar güzel olacaktı. Bir c.h.p li olarak başkanın bu işleri menfaat karşılığı yaptığına inanmak istemiyorum ama bütün emareler bu işlerin içinde pis kokular olduğunu gösteriyor

  2. İKİ AYDIR PARA ÖDEMEYEN, PİYASADA HERKESE BORÇ TAKDIĞI İÇİN MAZOT ALAMIYOR, AYDA 7 GÜN ÇALIŞAN ÇIKARMA GEMİSİ ARIZALI DİYİP, HEYBELİ ADAYI ÇALIŞTIRIYOR İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ, BELEDİYE ESKİ İHALEDEN BORCU BİTMEDEN NEDEN BUNA VERİLİYOR, BU ADAMIN HALA NEDEN ÇALIŞTIĞINI ANLAMAK MÜNKÜN DEĞİL, ADAM SAĞDA SOLDA BENDEN BAŞKASINA VEREMEZLER DİYE İLERİ GERİ KONUŞUYOR DURUYOR, BİRİLERİ BUNU KORUYORMU?, CHP BELEDİYE MECLİS ÜYELERİ UYUYORDA YA MUHALEFET NE YAPIYOR ANLAMAK MÜMKÜN DEĞİL, ÇIKARMA GEMİSİ ÇALIŞTIĞINDA DİREK SEFEROĞLUNA GİDİYOR HARFİYATLARI ALIP MALTEPEYE GECERKEN YER KALIRSA BELEDİYENİN ARABALARINI ALIYOR YADA ÜÇ DÖRT GÜN BEKLEYİP BİR SEFERDE GÖTÜRÜYOR, BUMU HİZMET PARA KAZANACAĞI SEFEROĞLUNUN HARFİYAT KAMYONLARI MARKET KAMYONLARI YOKSA İKİ ÜÇ KAMYON İÇİN CIKARMA GEMİSİ ARIZALI MASALI DİNLİYORUZ, ŞİKAYETLERDEN CHP NİN HİÇ MEÇLİS ÜYESİ VE İLÇE BAŞKANI YÖNETİMİ KULAKLARINI KAPATIP KONUŞAMIYORLAR, ADA HALKI DERDİNİ ANLATAÇAK MUHATAP BULAMIYORLAR, MUHATAP EDİLDİKLERİ TEKNİK BAŞKAN YARDIMCISI KONYADAN GELMİŞ, MÜDÜRLER ANYADAN GELMİŞ ALLAH KOLAYLIK VERSİN, ADA HALKINA BİRDE SABIR İNŞALLAH BÖYLE HATA YAPMAZLAR

  3. Sayın ada gazetesi yetkilileri adalılar olarak size teşekkür ediyoruz.Günümüzde bir haber bulduğunda önce rant çıkarmı düşüncesine kapılmadan ,haberleri kullanarak menfaat sağlamak yoluna gitmediğiniz ve ne şiş yansın ne kebap politikası gütmediğiniz için size sonsuz teşekkürler sunuyor,çalışmalarınızın devamını bekliyoruz,başarılar diliyoruz.

  4. ÖNCELİKLE ADALAILARA SELAM:

    HABERCİLİK BİZİM BİLDİĞİMİZ ÇAMUR AT İZİ KALSIN DEĞİL!!
    ÇIKARMA GEMİSİ GEÇEN SENE PUSULA MADENCİLİK TARAFINDAN İŞLETİLMEMİŞTİR. 1 YANLIŞ

    PUSULA MADENCİLİK VEYA KARDEŞ FİRMA DİYE ADLANDIRABİLECEĞİNİZ BİZİM ADIMIZI BİLMEDİĞİMİZ FİRMALAR, ADALAR BELEDİYESİNE 1 TL DAHİ FATURA KESMEMİŞTİR. 2 YANLIŞ

    HEYBELİADA ASKERİ LİSEDEN 1 KAMYON DAHİ HARFİYAT ÇIKMAMIŞTIR. AKSİNE 4000 KAMYON TAHKİMAT TAŞI TAŞINMIŞTIR. ASKERİ LİSEDE TAŞ DİZGİ İŞİ YAPILMIŞTIR. VE 7000 M2 ALAN BETONLANMIŞTIR. 3 YANLIŞ

    PUSULA MADENCİLİK ORTAKLARI İLE OFLİNE DENİZ ORTAKLARI AYNI KİŞİLER DEĞİLDİR. AKRABALIK KRİTER İSE EVET AKARABALIK 1 ORTAKLA VARDIR. 4 YANLIŞ

    SEFEROĞLU ÖZEL İSKELEDİR PUSULA MADEN VE ADALAR BELEDİYESİ İLE HİÇ BİR İLİŞİĞİ YOKTUR. 5 YANLIŞ

    OFLİNE DENİZ ERDEMLER GEMİSİNİN İŞLETMECİSİDİR. ÇIKARTMA GEMİSİ HİZMETİ VERMEKTEDİR. YOLCU TAŞIYAN DOLMUŞ DEĞİLDİR. 6 YANLIŞ

    HERKESE AÇIK OLAN İHALE YAPILMIŞTIR. İHALEYE 2 FİRMA KATILMIŞTIR. AYRICA OFLİNE İHALE ONAY SÜRECİ DAHİ İHALE SONRASI 1,5 AY İNCELEMEDEN SONRA ONAYLANMIŞTIR. ODEMELR OFLİNE DENİZ TARAFINDAN İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ BANKA HESABINA NAKTEN MUNTAZAM OLARAK YATIRILMAKTADIR. AYRICA İHALE 61,250 TL AYLIK GARANTİLİ, HASILAT ÜZERİNDEN DE % 10 CİRO + KDV OLARAK HESAPLANMAKTADIR. 7 YANLIŞ

    PUSULA MADEN FİRMASI KINALIADA ANTEN YIKIMLARI, JARDEN MEVKİİ PLAJ YIKIMLARI, HEYBELİADA PLAJ YIKIMLARI, BUYUKADA AYANIKOLA PLAJ, MÜZE ALT YAPI BETON VS., BURGAZADA KIYI TAHKİMATI, KINALIADA ÇÖKEN YOL DOLGUSU VE DAHA BİR ÇOK İMALAT VE MALZEME TEMİNİNİ ADALAR BELEDİYESİNE BİLA BEDEL YAPAN FİRMADIR. BU İŞLERİN TAKRİBİ BEDELİ 1000000 TL ÜZERİDİR. 8 YANLIŞ

    KINALIADAYA DÖKÜLEN MOLOZLARIN HİÇBİRİ PUSULA MADENCİLİKLE YAKINDAN UZAKTAN ALAKALI DEĞİLDİR. ADA HALKI VE SİZ YEREL BASIN GÖZÜ ÖNÜNDE SÖZ KONUSU OLAN YERDE SONDAJ YAPARAK MALZEME CİNSLERİNİ TESPİT EDEBİLİRSİNİZ. 9 YANLIŞ

    ÖZEL ÇIKARTMA GEMİLERİNDEN MECLİS KARARI GEREĞİ KAPAK ATMA YERLERİNİN KULLANILMASI DURUMUNDA GEMİ BAŞI 500 TL/GÜN ARAÇ BAŞI 250 TL/SEFER OLARAK ALINDIĞINI BİLMEKTEYIZ.

    KINALIADA TAŞOCAKLARI MEVKİNE DÖKÜLEN MOLOZLAR İLE ALAKALI OLARAK TARAFIMAZA TEBLİĞ EDİLEN 1 TL DAHİ CEZA TUTANAĞI YOKTUR. SÖZ KONUSU BELGELER TEK MUHATTAP ADALAR BELEDİYESİNE TEBLİĞ EDİLMİŞTİR. 10 YANLIŞ

    SAYGILARIMIZLA

  5. Rant baronlarının oluşturduğu ortak zeminde hareket eden hegemonik yapının toplum geleceğini nasıl söğüşlediğini defalarca yazılarımızda belirtmekteyim.Belleklere egemen olmuş bu yapı uysallaştırdığı toplum kesimleri üzerinden hareket kabiliyetini alabildiğine genişletmektedir.Bu nedenle havaya,suya,yeşile saldıranlara karşı mücadele verenlere sevgimiz saygımız sürekli olarak artmaktadır.Kalemini,hitap gücünü,bilgisini,becerisini yürekli bir şekilde ortaya koyanları adeta kahraman olarak görmekteyiz.Bu doğru bir yaklaşım mıdır?Bana göre çok doğrudur.Nedeni duyarlı insanların attığı her çığlık rantiyerlerin hızını kesmektedir.Tabii ki bu yavaşlama da toplumsal değerlerin daha az eksilmesi demektir.
    İşte bu çığlıklardan biri de Ada Gazetesi yayın sorumlusu Şükrü Abanoz’dan geldi.Kendisini kutlarım.Adalar’dan çıkan hafriyatların SİT alanları içine nasıl boca edildiğini büyük bir titizlikle takip ederek faillerini açığa çıkartma gayreti hakikaten alkışlanmaya değerdir.Eski başkan Coşkun Özden döneminde yol verilen hafriyat atıklarının orman içinde faili meçhule bağlanma işlerinin yeni başkan döneminde de ihale alan firma tarafından devam ettirildiğinin gündeme getirilmesi örnek bir gazetecilik davranışı olarak kayda geçmektedir.Hele hele Adalar’da ikamet eden Cumhuriyetten dincisi liberaline kadar sessizliği seçen gazetecilerden çokcasının bulunduğu bir ortamda organize bir suçu yerel bir gazetecinin dar imkanları ile ortaya sermesi göz yaşartıcıdır.
    Yıllardan beri mücadele veren Adalar Postasından sonra Ada Gazetesinden Şükrü Abanoz’un kapsamlı mücadelesiyle daha da genişleyen anti-rant cephesi Adalar için şans sayılmaktadır.Adalılık aynı zamanda dejenerasyona başkaldırmayı Adalar’ın tarafı olmayı gerektirmektedir.Sessizliği seçenlerin yaşam diskurları Adalar’ı tahrip edenler kadar zarar vermektedir.Bu nedenle organize işlenen suçların üzerine giden az miktardaki “özneyi” önemli bulmaktayım.Sessizlik ise mezarlıklarda olur.Çağdaş kent dinamiği içerisinde sessizliğe yer yoktur.

  6. Şükrü Abanoz beyi duyarlılığı ve dürüstlüğü için tebrik ediyoruz.Baki Nedim bey gibi de doğru insanların desteğini takdir ediyoruz ve onaylıyoruz.teşekkürler..

  7. BAKİ NEDİM BALTACIYA KATILIYORUM, ADALILAR SESSİZ KALMAYACAK UMARIM, KAÇAK LİDO İNŞAATININ HARFİYATLARI NEREYE GİTTİ, ADALARDAN TOPLANAN MOLOZLAR NEREYE GİTTİ, BUNLARI ADALILAR İLERİDEKİ GÜNLERDE BELGELERLE ÖĞRENEÇEKLER, KAÇAK LİDODA BİR MİGROS AÇILDI, BİZİM SAĞOLSUN ADALAR ESNAFI KUZU HİÇ SESLERİNİ ÇIKARTMADI, YANLIZ OMU, CARREFOUR, NAMLI,BİM’İN OLDUĞU BİNALARIDA BİR SORGULAYIN, BİRARAYA GELİP HAKSIZ RAKABETTEN DAVA AÇSALAR TAZMİNAT BİLE KAZANABİLİRLER AMA KAPININ ÖNÜNE BİR DOLAP VE MALZEME KOYDUKLARI İÇİN ONU KÂR SAYIYORLAR, GELEN SOYUYOR GİDEN SOYUYOR HERKES SEYREDİYOR, ADALILAR BUNLARI HAK ETMİYOR, İNŞALLAH BU YEREL GAZETELER BUNLARI AÇIĞA ÇIKARTIRLAR, DAHA YENİ HEMDE BELEDİYENİN SAHİL KISMINDA BOTANİK KAFE VE FAYTON KAFENİN ORTASINDA ADAM İSKELE BELGESİNLE ÇATIYI BİR METRE KALDIRMIŞ, İÇERİDEN’DE MERDİVEN ÇIKMIŞ, FAYTON KAFENİN SAHİBİDE CHP MECLİS ÜYESİ ESKİ BAŞKAN YARDIMCISI PASLAŞIYORLAR GALİBA, BURDAN ÇAĞRIM BAŞKAN VEKİLİ HIDIR UVAÇİN BEY’E, SABAH ORDAN MAKAMA GEÇERSEN GÖRÜRSÜN TABİ, DURDURABİLİRMİSİN ONU BİLEMEM, SUTUKURA BENZEMESİN BU KAFAYLA ÇOK ŞEY GÖRECEĞİZ DAHA…

  8. PUSULA MADENCİLİK DEĞİLDE PUSULA MAX OLURSA NE FARKEDER? BUNLAR KELİME OYUNLARI
    CEVAP BİR BU CEVAP İKİ LAF OYUNLARI İLE HEDEF SAPTIRMAYA GÜCÜNÜZ YETMEZ
    GEÇEN YIL YAPILAN CIKARMA İHALESİNİN ÖDEMELERİ ZAMANINDA YAPILMAMIŞTIR.HALEN BELEDİYEYE FAİZİYLE 60 BİN TL BORÇ DURUYORDUR BU İKİNCİ CEVAP ÜCÜNCÜ CEVAP BU ÖDEME YAPILMADIĞI HALDE BU İHALE NEDEN BİLE BİLE BU FİRMA İLE İLİŞKİLİ FİRMAYA VERİLMİŞ İPTAL EDİLMEMİŞTİR. EVET İDDİA EDİYORUZ BU GÜN 2011 SON GÜNÜ İHALE ALINDIĞI BU YIL SONU İTİBARİ İLE SÖZLEŞME GEREĞİ KAÇ TL HALEN ÖDENMEMİŞTİR.
    BELEDİYE BU İHALEYİ HEMEN İPTAL EDECEKMİDİR?
    SEFEROĞLU ÖZEL İSKELE İSE HER KEZ BU NAKLİYE İŞİNİ YAPSIN SİZE BİRDE AKIL VEREYİM O ZAMAN NEDEN ADALAR BELEDİYESİNE PARA VERİYORSUNUZ MADEM ÖYLE SEFEROĞLU İSKELESİNİ BEDAVA KULLANIN
    DİĞER YAPTIM DEDİĞİNİZ İŞLERİN PROJELERİNİ İBRAZ EDERSENİZ YAPTIĞINIZ YADA YAPILAN İŞLERİ TESPİT ETME İMKANI BULUNUR
    LAFLA PEYNİR GEMİSİ YÜRÜMEZ…!!!

  9. moloz ve hafriyatların tespit edilmesi için önce belediyeden ne kadar tahsilat yapılmış onu tespit edersin,sonra bu alınan moloz ve hafriyatları nereye döktüğünün belgesini istersin,çünkü adalarda alınan moloz ve hafriyat ücretleri depolama izni olmadığı için nakliye ücreti olarak alınır.moloz ve hafriyatıda aldıktan sonra istanbul b.belediyesinin göstereceği döküm alanına belge karşılığı malzemeyi dökersin.ayrıca inşaat ruhsatı verilirken imar müdürlüğü ilgili mühendisinin çıkacak olan inşaat atığını hesaplaması gerektiği halde bu hesaplama son yıllarda yapılmaz olmuştur. İmar müdürlüğünde son 2 yılda verilen tamir onarım gibi ruhsata dayalı izinlerle , alınan moloz ve hafriyat geliride karşılaştırılmalıdır.Örneğin LİDO,SEFEROĞLU gibi inşaatlardan belediyenin kasasına nekadar gelir gelmiştir hesaplanır.Kıyılar kıyı kanununa tabii olduğunu hepimizde bildiği gibi hiç bir iskele şahıslara ait olamaz.Bunuda adalılar plajlar sayesinde öğrenmiştir hatırlatırım.Burda amaç belli. artık maymun gözünü açtı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu yazınız!
Lütfen isminizi buraya giriniz