DOLAR 6,4510
EURO 7,1898
ALTIN 338,14
BIST 88.125
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 12°C
Kuvvetli Sağanak

Adalar’da İmar Planı uygulamalarında Geçiş Dönemi Yapılaşma başladı

01.02.2020
A+
A-

Bilindiği üzere Adalar İlçesinin bir imar planı yok. Olanlarda kişilerin şahsi hırsları ve rant uğruna ada dokusuna uygun olamayan planlar yapılması nedeniyle iptal edildi.

Adalar'da İmar Planı uygulamalarında Geçiş Dönemi Yapılaşma başladı

Bu sebeble deprem kuşağındaki Adalar İlçesinde ikamet eden Adalılar evlerini tadilat, güçlendirme vb. işlemler yapamıyordu. Eski Belediye Başkanı Atilla Aytaç’ın 5 senelik dönemi boyunca bir türlü çözülemeyen bu sorun Erdem Gül döneminde geçicide olsa çözüldü.

Geçiş Dönemi Yapılaşma koşulları

İstanbul İli Adalar İlçesinde yer alan kentsel ve arkeolojik sit alanlarına yönelik geçiş dönemi yapılaşma koşulları ,Geçiş Dönemi koruma esasları ve kullanma şartlarının aşağıdaki şekilde düzenlenmesine karar verildi

1-) Geçiş dönemi yapılaşma koşulları Adalar İlçesi sınırları içinde yer alan Büyükada, Heybeliada,Burgazadası ve Kınalıada’da ilgili koruma kurullarınca sınırları belirlenen kentsel sit alanlarını ve arkeolojik sit alanlarını içeren, çakışan alanlar ve kıyı kenar çizgisinin deniz tarafında kalan alanlar harici bölgede geçerlidir.

2-) I. Derece Arkeolojik Sit Alanı

2.1) Bilimsel çalışmalar dışında aynen korunacak alanlardır.

2.2)İfraz ve tevhit yapılamaz.

3-) Tescilli kültür varlıklarına ilişkin; rölöve. restitüsyon, restorasyon, rekonstrüksiyon projeleri, mer’i mevzuat doğrultusunda hazırlanarak onaylanmak üzere Koruma Bölge Kuruluna sunulur.

4-) Üzerinde tescilli yapı bulunan parsellerde yeni yapı yapılamaz

5-)Tüm parsellerde her türlü inşai. fiziksel müdahalede ve işlev değişikliğinde Koruma Bölge Kurulu onayı alınması zorunludur.

6-) Kadastral dokunun değiştirilmeden korunması esastır. Bu nedenle ifraz ve tevhit yapılamaz. Ancak; alanın fiziksel ve sosyal kalitesini arttırmaya yönelik donatı alanı oluşturmak amacıyla, sit alanları farklılığı durumunda ve büyüklük, şekil kısıtlılığından kaynaklı tek başına yapı yapılamayacak parsellerde ifraz ve tevhit yapılabilir. Her türlü uygulamada Koruma Bölge Kurulunun uygun görüşü aranır.

7-) Üzerinde Tescilli Kültür varlığı bulunmayan parsellerde yeni yapı yapılabilir. Ancak; hazırlanacak Koruma Amaçlı İmar Planları ile çelişmemesi açısından, halihazırda kullanımı, Spor, Günübirlik, Park ve Yeşil Alan. Rekreasyon Alanı. Mezarlık Alanı. Ağaçlandırılacak Alan, Orman Alanı. Tarım Alanı vb. olan ya da Koruma Bölge Kurulu tarafından Koruma Amaçlı imar Planında bu kullanımlarda kalabileceği değerlendirilen parsellerde yapılaşmaya gidilemez.

7.1) Yapıların projelendirilmesinde; öncelikle, çevre parsel ve yapılan da kapsayan, yoğunluk, kütle, konum, yükseklik, fonksiyon gibi detayları içeren vaziyet planı ve fotoğraf albümünün yer aldığı bir başvuru dosyası Belediyesinin görüşü ile Koruma Bölge Kuruluna sunulacak, sunulan dosya ve kurul arşivinde yer alan bilgi ve belgelere göre Koruma Bölge Kurulu tarafından uygun görülecek kullanım ve yapılaşma koşullarına göre projelendirmeye gidilecektir.

7.2) Yapının konumu: Fonksiyon, parseldeki ağaçlar ve ada içerisinde aynı sokağa yüz veren ruhsatlı yapıların teşekkülüne göre raporlanarak önerilecektir.

7.3) Kurul tarafından belirlenen kullanım ve yapılaşma koşullarına göre hazırlanacak projeler, yeni yapılanmanın ada siluetine etkisi ve çevre yapılaşmaya ilişkin etütler ile birlikte Koruma Bölge Kuruluna iletilecektir. Uygulama, Koruma Bölge Kurulu kararı doğrultusunda yapılacaktır.

7.4) Yapının oturacağı köşe noktalarının aritmetik ortalaması binanın sıfır kotu olarak kabul edilecektir. Ancak; bitişik nizam yapılaşma koşuluna sahip parsellerde yapı kotu, ruhsatlı bitişik yapıların teşekkülüne göre belediyesi tarafından raporlanarak önerilir. Arazi eğiminden dolayı açıkta kat çıkması durumunda; Bodrum katların açığa çıkan yüzlerinde, taşıyıcı sistem dışında duvarlar cephe boyunca devam ettirilemez.

7.5) Parsel %10’unu geçmeyecek büyüklükte, en çok 100 m2 açık yüzme havuzları ile süs havuzlan yapılabilir.

7.6) Kamu yapılan hariç; çatı, yapının son kat tavan tahliyesi üzerine oturtulacak olup parapet ve teras yapılamaz, açıkta kalacak şekilde kalkan duvar oluşturulamaz. Çatı arası, alt kata bağımlı olmak kaydıyla kullanılabilir.

7.7) Çatı örtüsü üzerinde; çatı havalandırma penceresi, ev tipi rüzgâr türbini, güneş panel ve bacadan başka çıkıntı yapılamaz. Kamu yapıları dışında asansör kulesi çatı örtüsünü aşamaz. Güneş kolektörleri. deposu çatı altında kalmak, panelleri çatı eğimine paralel olmak ve çatı yüzeyinden en fazla 20 cm. yükselmek kaydıyla yapılabilir.

8-)Parsel içerisinde kalmak koşuluyla engelli, yaşlı ve hastalara yönelik heyetçe alınmış sağlık raporları doğrultusunda ön görünümü ve silueti bozmayacak şekilde, topografya ağaç rölövesı ve çalışmaları ile birlikte belediyesinin mevzuata uygun görüşüyle iletilmesi durumunda
Koruma Bölg Kurulunun kararı doğrultusunda yatay asansör yapılabilir.

9) Ağaçlar

9.1) Yetişkin ve sağlıklı ağaçlar kesilmeyecektir. Yapılacak tüm yeni yapı projeleri hazırlanmadan önce parselde var olan tüm ağaçların rölövesi alınacak, yapılacak yapı bu rölöve doğrultusunda projelendirileccktir.

9.2) Ağaçların can ve mal emniyeti açısından tehlike arz etme, kuruma, salgın hastalık vb nedenlerle kesilmesinde zorunluluk olması durumunda, uzman raporu ve Adalar Orman İşletme Şefliği görüşü ile birlikte belediyesi kanalıyla Kurul görüşü alınarak uygulama yapılır. Ağaçların can ve mal emniyeti açısından tehlike arz etme, kuruma, salgın hasta! vb. nedenlerle budanmasında zorunluluk olması durumunda, uzman raporu ve Adalar Orman İşletme Şefliği görüşü ile birlikte belediyesine başvurularak, belediye denetiminde budanabilir. Kesilen ve kaldırılan ağaçların yerine Adalar florasına uygun yetişkin ağaç dikilecektir.

9.3. Ağacın su ve hava almasını engelleyecek şekilde beton, asfalt vb. kaplanmış ağaç gövde çevrelerinin Adalar Belediyesi tarafından ağacın hayatiyetini devam ettirebilecek şekilde açılarak düzenlenmesi esastır.

10) Afet ve acil durumlarda (yangın, deprem, sel vb.) kullanılmak üzere ilgili idareler, tarafından belirlenecek alanlarda Kurul görüşü alınmak koşuluyla toplanma alanı, helikopter pisti vb. uygulamalara dönük projeler hazırlanabilir.

11-) Belirtilmeyen hususlarda meri’i mevzuat hükümleri gcçerlidir

YORUMLAR

  1. andrea dorya dedi ki:

    ‘Geçiriş’ dönemi yapılaşma kuralsızlığından, ‘Geçiş dönemi yapılaşma kuralları’na !

    Yıllardır süregelen imar planı yoksunluğunu adeta ‘geçiriş’ dönemine çeviren rantiyeci inşaat şebekeleri Adaları keyfi uygulamalarıyla talan ettiler.
    Geçiş dönemi yapılaşma kuralları, kuralsız rantiyecilerin kabusu olacağa benzer.
    Kurul onayı şartı almaya liyakatı yetmeyen rantiyeci kesimin sonu olacağa benzer ‘geçiş dönemi yapılaşma kuralları’
    En kötü kural kuralsızlıktan iyidir.
    Kaybeden rüşvetçi,rantiyeci kesim olurken, kazanan Adalar olacaktır.