DOLAR 6,8658
EURO 7,7992
ALTIN 396,737
BIST 118449,99
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 26°C
Parçalı Bulutlu

Adalar’da kullanılacak elektrikli araçlar neden sefere çıkarılamadı?

25.06.2020
A+
A-

Avukat Emel Derbend Üner, Adalar’da toplu taşımacılıkta kullanılacak olan elektrikli araçların neden taşımacılığa başlayamayacağına dair bir yazı kaleme aldı.

adalar'da-kullanilacak-elektrikli-araclar-neden-sefere-cikarilamadi?

Üner yazısında İBB’yi eleştirirken:”Çin’den ithal edilen en az l ton ağırlığında 60 km/saate kadar sürat yapan, İBB otobüs, minibüs, midibüsleri, bırakınız bir kültürü yok eden estetik ve fonksiyon yoksunu olmasını ve korkunç makyajını, trafikte kullanılamaz niteliktedir. Toplu taşıma yapamaz” dedi.

Tanesi 19 BİN USD olduğu iddia edilen yüzlerce araca verilen halka ait Kamu bütçesi bu yönden de zarara uğratılmıştır” diyen Üner, açıklanan bunca yasa ihlāline rağmen trafik tescil belgelerinin nasıl alınacağı ise merak konusu olduğunun söyledi.

Adalar Kaymakamlığının araçları yasaklama kararını İBB’ye 19.6.2020 günü olan açılış gününden 2 gün önce bildirilmiş olmasına rağmen, trafiğe çıkma koşullarını taşımayan bu araçların trafiğe çıkarılması ve test sürüşleri için siyaset erkanı Adalar’a geldiğinin altını çizen Üner, İBB tarafından ithal edilen elektrikli araçların neden taşımacılıkta kullanılamayacağını 6 madde de sıraladı.

Avukat Emel Derbend Üner‘ göre;

1) 2863 sayılı tabiat ve kültür varlıklarını koruma kanunu hükümleri ve 51 nolu Anıtlar kurulu kararı gereğince Adaların tek Ulaşım aracı at ve faytondur. Kanun böyle söylüyor ve bu kanun halen yürürlüktedir

2) Adaların tüm yolları Koruma Kurulu kararları gereğince de KALDIRIMSIZDIR. YÜRÜME YOLUDUR

Özellikle yaz aylarında binlerce insanın gelip gittiği bir dünya kültür merkezinde otobüs, minibüs ve midibüslerin nasıl taşımacılık ve sefer yapabileceği bilinmeyenli bir denklemdir

3. İBB ‘nin kaldırımı olmayan yürüme yollarında toplu taşımacılık için getirdiği minibüs, midibüs ve otobüsler Çin’den GOLF ARABASI OLARAK ithal edilmiştir. Trafiğe çıkmaları için yeterlilik belgeleri yoktur  

4. Devlet bir aracı gerek kendi ülkesi gerekse farklı bir ülkeden aldığı zaman trafiğe çıkmak için gerekli şartlara uyduğunu garanti etmek zorundadır. Koşulları var ise gümrük öder. Tescil belgelerini alır ve mutlaka SİGORTASINI yaptırır. Herhangi bir kaza oluşumunda ise araçların sigortasının zararı tazmin edeceği yasa gereğidir.

5. Devlete ait araçların tescil ve trafik belgeleri olmadan sigortası yapılmadan, Adaların yaya ve yürüme yollarında trafiğe çıkarılabileceği nasıl düşünülebilir?

6. Bir aracın toplu taşıma aracı olabilmesi için koşulları vardır. Devlet envanterine girecek her aracın, mali mes’uliyet sigortası vardır ve olmak zorundadır .

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.