DOLAR 8,6694
EURO 10,3509
ALTIN 495,789
BIST 1409,85
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 27°C
Gök Gürültülü

BBC’nin ‘sahte belge’ raporu İngiltere’yi karıştırdı! Başbakan Boris Johnson: ‘Çok endişeliyim’

Johnson, yaptığı açıklamada, “Açıkça Lord Dyson’ın raporun bulguları konusunda çok endişeliyim.” dedi. Soruşturmayı yürüten eski yargıç John …

21.05.2021
A+
A-

Johnson, yaptığı açıklamada, “Açıkça Lord Dyson’ın raporun bulguları konusunda çok endişeliyim.” dedi.

Soruşturmayı yürüten eski yargıç John Dyson’a teşekkür eden Johnson, BBC’nin bir daha böyle bir şeyin olmaması için mümkün olan her adımı atacağını umduğunu belirtti.

Adalet Bakanı Robert Buckland, Sky News’e yaptığı açıklamada, raporun BBC bünyesindeki “çok ciddi bazı soruları” ve “yönetmeyle ilgili sorunları” gündeme getirdiğini ifade ederek, “Bence bir özür bir başlangıç, ama bunun konunun sonu olduğunu düşünmüyorum.” diye konuştu.

Londra Polis Teşkilatından yapılan açıklamada ise, bir cezai soruşturmayı destekleyecek “önemli yeni kanıtlar” olup olmadığına bakmak için raporun içeriğini değerlendireceği bildirildi.

Polis, mart ayındaki açıklamasında, röportajla bağlantılı olarak bir “yasa dışı faaliyet” soruşturması başlatmaya yer olmadığını savunmuştu.

MUHABİR, BBC GRAFİKERİNE SAHTE BELGE HAZIRLATTI, BBC OLAYI ÖRTBAS ETTİ

BBC’nin Prenses Diana’yla 1995 yılında yaptığı ve Panorama adlı programda yayınlanan röportajın nasıl alındığına dair bağımsız soruşturmada kurum suçlu bulunmuştu.

Eski yargıç John Dyson’ın yürüttüğü soruşturmaya göre, BBC muhabiri Martin Bashir, kraliyet ailesinin Prensesi izletmek için bazı kişilere ödeme yaptığını gösteren sahte banka hesap özetleri hazırlatıp bunları hem Diana hem de kardeşi Charles Spencer’a gösterdi. Bu hesap özetleri BBC’deki bir grafiker tarafından yapıldı.

Böylece Bashir, Diana ve kardeşinin güvenini kazanarak röportajı alırken o dönem haber müdürü olan eski BBC Genel Müdürü Tony Hall ise olayın üstünü örttü.

Prenses Diana, meşhur röportajında başka biriyle ilişki yaşadığını kabul etmiş ve tahtın varisi Prens Charles ile olan evliliğine ilişkin detaylar vermişti.

Diana, Prens Charles’ın da şimdiki eşi Camilla ile ilişkisine atıfta bulunarak açıkladığı programda, “Bu evlilikte 3 kişiydik, bu yüzden biraz kalabalıktı.” demişti.

Evliliği 1996 yılında sona eren Prenses Diana, Ağustos 1997’de Paris’te trafik kazası sonucu hayatını kaybetmişti.

Hürriyet

ETİKETLER: ,
Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle