DOLAR 7,9822
EURO 9,4548
ALTIN 487,189
BIST 1190,63
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 21°C
Sisli

Burgazada ve Kınalıada’da ciddi eğitim sıkıntısı var

26.09.2020
A+
A-

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Şehir Planlama Müdürlüğü tarafından ilgili kurum ve kuruluşlardan davetlilerin de katılımıyla sosyal yaşam toplantısı gerçekleştirildi.

Burgazada ve Kınalıada’da ciddi eğitim sıkıntısı var

Toplantıya temsilcisi katılan resmi kurumlar, İBB Sosyal Hizmetler Müdürlüğü idi. Cesaret Derneği’nden bir katılımcı ve diğer adalılar vardı. Toplam katılımcı sayısı: 12 kişi oldu. Sunumlardan sonra soru cevap kısmında öne çıkan konular şu şekildedir:

  • Kamusal alan, tiyatro ve konferans salonu ihtiyacı olduğu belirtildi.
  • İnsanların ücretsiz eğitim alabilecekleri yeterli bir mekanın olmadığı, İSMEK’in çok sınırlı bir hizmet verdiği belirtildi.
  • İlkokul+ortaokul Adalar’da toplam 300 çocuk olduğu belirtildi. 
  • Adalar belediye nikah salonunun bulunduğu ama çok küçük ve kötü durumda olduğu, adaya yakışmadığı belirtildi.
  • Barış İçin Müzik Vakfı tarafından yürütülen Adalar Çocuk Orkestrası’nda 80-90 çocuğun aktif olduğu, çok ciddi bir başarı sergiledikleri, bu etkinliğin adalı çocuklar için şehre açılma kapısı işlevi de gördüğü belirtildi.
  • Burgazada ve Kınalıada’da ciddi eğitim sıkıntısının olduğu belirtildi. Ailelerin çocuklarını kendi adalarında okula göndermek istedikleri ancak Kınalıada ve Burgazada’da çocuk sayısının 20 olmasından dolayı eğitim kalitesinin yeterli olamayacağı, Heybeliada ve Büyükada’daki okulların hem olanaklarının çok daha geniş olduğu hem de sundukları eğitimin daha nitelikli olduğu belirtilerek bu adalardaki çocukların akranlarıyla eğitim almasının daha faydalı olacağı ve taşımalı eğitimin düşünülmesi gerektiği ifade edildi. Büyükada’daki ilköğretim okulunun özel okul seviyesinde nitelikli eğitim hizmeti sunduğu; sanat, keman, çello, viyola, futbol gibi dersleri sunduğu, öğretmen yeterliliğinin çok yüksek olduğu, Burgazada ve Kınalıada öğrencilerinin de bu imkanlardan faydalanabileceği belirtildi.
  • Adada yaşayan çok fazla akademisyenin olduğu ve bilgilerini gönüllü olarak aktarmak istedikleri ancak bunu yapabilecekleri bir mekanın olmadığı belirtildi. Bu akademisyenlerle bağlantı kurulmasının gerekli olduğu eklendi.
  • Hüseyin Rahmi Gürpınar Evi’nin bir konferans salonu olduğu ama kamu kurumu olduğundan esnek kullanıma açık olmadığı dile getirildi.
  • İDO iskelesinin kapalı alanı olduğu, boş durduğu, kışın kültürel alan olarak değerlendirilebileceği belirtildi.
  • İBB Sosyal İşler Müdürlüğü’nden bir katılımcı söz aldı ve halihazırda 153 ve Selimiye Merkezi aracılığıyla ada halkına alışveriş kartı desteği, halk süt desteği ve tersine göç hizmeti sunduklarını, bunların yanında adalarda İHE noktalarının açılıp kadınların buralarda çalışması ve istihdam edilmesinin, adalarda bir danışma merkezi açılmasının, mahallelerdeki dezavantajlı bireylerin tespit edilmesinin planlandığını belirtti. Ayrıca istihdam alanında yeni başlayan çalışmalarının olduğunu ifade etti.
  • Büyükada’da bulunan köşklerden birinin restore edilerek kültür merkezi olarak kullanılabileceği önerisi getirildi. 
  • Cesaret Derneği’nde bir katılımcı, 16 yaştan küçük 15 kız çocuğunun basket öğrenmelerini organize ettiklerini, ancak kışın antrenman için kapalı spor salonuna ihtiyaç duyduklarını, 2 ay önce tüm spor alanlarının Mİlli Emlak’a geçtiğini öğrendiklerini ifade etti.
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.