Dünden Bugüne…

dünden bugüne…
unutup gidiyoruz ya da öyle olduğunu düşündürüyoruz. o yüzden bitmiyor. unutmamak, unutturmamak gerek.
Haber Hakkı isimli gazetedeki  Adakule ile ilgili habere ( http://www.haberhakki.com/genel/buyukadada-ada-kuleyi-yikmak-icin-dozerler-ayayorgide.html  )
yazdığım yorumlardan bazıları önce yayımlanıp ertesi gün ne yazık ki sildirilmiş.
Oysa ki geçmişte birçok gazetelerde çıkmış olan yine Adakule ile ilgili bu haberleri de ekleyerek yorum yapmıştım.
Adakule’ye yapılan her eleştiriye Orman İŞLETME Şefliğinin, BELEDİYE uygulamaları ile cevap veriyor olması anlaşılır gibi değil. Belediyenin asla ve asla desteklemeyeceğim, destekleyenin de karşısına dikileceğim, başta LİDO ve SEFEROĞLUgibi son derece rahatsız edici bu uygulamalarının arkasına gizlenmek niye? Belediye yanlış yapıyor, ben de alasını yaparım demek değil mi bu? Adam ormanın ortasına gecekondu dikerse, sonra da sen git önce Lido’yu yık derse susacakmıyız, kabul edecekmiyiz.
Adalar’da yapılan ya da yapılacak olan YANGIN GÖZETLEME KULESİ’nin gerekliliğine, hatta zaruri bir ihtiyaç olduğuna, lüzum halinde çoğalmasına asla ve asla karşı değilim, yangın gözetleme kulesine karşı olmam da mantıksız zaten. Benim karşı durduğum, YANGIN GÖZETLEME KULESİ adı altında, devletin parası ve devletin yetkisi kullanılarak amacın çok ama çok dışında keyfi fonksiyonlar ilave edilmiş olması. Şimdi bu kuleyi kullanma yetkisi olan kişiler eşiyle dostuyla burada konaklasa, belki de ileride burayı ihale yoluyla işletmeye açsa rahatsız olmayacak mıyız. Beni rahatsız eden, kaygılandıran konu da bu…
Her kim olursa olsun, hangi görev kisvesinin altına sinsice gizlenerek rant peşinde utanmaksızın, arlanmaksızın koşsun, ama karşılarında da birileri olsun. Olsun tabii ki de, söylenenleri, yapılanları, yapılmaya devam edilenleri unutmayarak, hep gündemde tutarak, hep utanmazların yüzlerine çarparak olsun. Rant peşinde koşan kurnazların oyununa gelmeden, her yeni oyunlarında eski oyunlarını hafızamızdan silmeden, sildirmeden olsun. Kimin tarafında göründüğüne bakmadan, düşmanımın düşmanı demeden, lakin asla ve asla kimsenin hakkını yemeden yazıyoruz gördüklerimizi bildiklerimizi. Rant peşinde koşanlar yüzsüz de olsalar, utanmanın, arlanmanın kırıntısı kaldıysa içlerinde utandırmaya çalışıyoruz. Onlar Adalar’ımızın kanını emmeden, geleceğimizi yok etme pahasına ceplerini şişirmeden biz çomak soksak o kirli tekere. Onlar yarın gidecek, Adalar bizim. Ne kadar kurtarsak kar.
Şimdi sadece soruyorum; Bu yapılanların yangın gözetlemesine faydası nedir, kim için yapıldı, kim kullanıyor bunları ?
http://www.milliyet.com.tr/buyukada-da-bilimsel-arastirma-tepesi/guncel/haberdetay/04.04.2010/1220374/default.htm
…………………………….
“Adakule” adı verilen 5 katlı yangın gözetleme ve seyir kulesi, neredeyse beş yıldızlı otel gibi. Burada yok yok. Duşakabinli iki konaklama katı, iki toplantı katı, piknik alanı ve helikopter pisti bulunan kulenin en üst katı ise yangın gözetleme yeri olarak hizmet veriyor.
…………………………….
TOPLANTI İÇİN KİRAYA VERİLEBİLİR
Adalar Orman İşletme Şefi Yüksel Özcan, Adakule’nin herkese açık olduğunu, toplantı ve etkinlikler için kiralanabileceğini anlatıyor: “Biz burada zaman zaman toplantılar ve etkinlikler gerçekleştiriyoruz. Ama isteyen kişi ve kuruluşlara da burada toplantı ve etkinliklerini yapabilmeleri için kiralıyoruz. Burada daha başka çevre düzenlemeleri yapmayı planlıyoruz. Örneğin yeraltına bir kuyu açtık. Bir şelale yapacağız. Burayı daha ilginç ve daha çekici bir hale getireceğiz.”
http://www.mimdap.org/?p=37892
BÜYÜKADA’YA KARTAL İSKELESİ
Kartal Belediyesi Büyükada’da iskele çalışması için kazık çaktı. Adalar Belediye Başkanı Farsakoğlu bu duruma sert tepki verdi.
CHP’li Kartal Belediyesi, Büyükada’da Orman Bakanlığı’ndan 29 yıllığına kiraladığı arazide yaptığı inşa çalışmaları yüzünden CHP’li Adalar Belediyesi’yle karşı karşıya geldi.Kartal Belediyesi, izin almadan kiraladığı araziye iş makinaları sokup iskele kurmak için kazık çakmaya başladı. Adalar Belediye Başkanı Mustafa Farsakoğlu ise, “Bu uygulama yanlış” dedi.
Orman Bakanlığı’nın 282 bin TL yıllık muhammen bedelle ihaleye çıkardığı Büyükada Orman Kampı Plaj Tesisleri’ni 1 milyon 331 bin TL ile Kartal Belediyesi almış, diğer firma 476 bin TL ile ikinci en yüksek teklifi vermişti. Arada 3 kat fark olması tartışma yaratmıştı.
‘İhtiyaç var’ demişti
Kartal Belediyesi’nin daha önceki yönetimden 70 milyon TL’yi bulan borç devralmış olmasına rağmen, böylesi pahalı bir yatırıma girişmesi rakipleri tarafından eleştirilmişti. Belediye Başkanı Altınok Öz, “Hafta sonu Kartal’dan Adalar’a 17 bin kişi gidiyor. İhtiyaç var” demişti.
İş makineleri sahilde
Plaj, havuz, otel ve mesire yeri bulunan araziyi teslim alan Kartal Belediyesi alanı düzenlemek için çalışmalara başladı. İskele yapılması için denize kazıklar çakıldı. Adalar Belediye Başkanı Farsakoğlu, “Kartal Belediyesi’ni uyardık, şimdi bunu düzeltiyorlar. Kazıkları çıkartıyorlar” dedi. Kartal Belediye Başkan Yardımcısı Aziz Bayar ise, “Burada 83 kazık vardı. Biz unu 112’ye tamamladık. İlave bir şey yapmadık” diye konuştu.
Kartallılara özel
Alınan bilgiye göre; “Kartal Belediyesi Büyükada Sosyal Tesisi” olarak işletilecek 44 bin metrekarelik alandan sadece Kartallılar yararlanacak. Özellikle sabit ve dar gelirlilere hizmet için düşünülen alana ulaşım motorlarla sağlanacak. Ücrete, Kartal-Büyükada Orman Kampı Plaj Tesisleri arasındaki motor seferleri de dahil olacak.
http://www.posta.com.tr/pazarpostasi/HaberDetay/Aya_Yorgi_nin_kiskandigi_yer__ADAKULE.htm?ArticleID=68425
“Helikopteri olan zenginler Adakule’ye yürümeden rahatlıkla varabilsin diye… Dizilere, düğün, nişan gibi organizasyonlara kiralanması planlanan Adakule’nin şimdilik pek talibi çıkmamış. Oysa dileyen Orman Genel Müdürlüğü’nden izin alıp istediği her türlü organizasyonu düzenleyebiliyormuş.”
http://www.milliyet.com.tr/dugun-kulesine-yikim-karari/guncel/haberdetay/17.11.2010/1315235/default.htm
Adalar Belediyesi yetkilileri, kulenin sit alanı içinde bulunduğunu, böyle bir inşaat yapma izni bulunmadığını belirterek, “Kimsenin bilgisi olmadan ve izin alınmadan bu kuleyi inşa etmişler. Üstelik burası sözüm ona yangın kulesi. Her türlü etkinlik için kiralanabiliyor. Yani, burayı rant amaçlı kullanıyorlar. O nedenle tamamıyla yasa dışı olan bir yer” dedi.
http://www.adalarkoruma.org/blog/?p=170
http://www.adalarkoruma.org/blog/?feed=rss2
T.C.
ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI
ORMAN GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kanılıca Orman İşletme Müdürlüğü Adalar Orman İşletme Şefliği
KISIM : B 18 1 OGM 1 17 08 (K) 110 /561
KONU :Kablo Mesire Yeri Hk.
BUYUKADA
05.10.2009
İSTANBUL ADALALARI VE
TABİAT VARLIKLARI KORUMA DERNEĞİ
İSTANBUL
İlgi: 10.09.2009 tarih ve 41 sayılı yazınız,
İlgili tarih ve sayılı yazınız İşletme Şefliğimizce incelenmiş olup, söz konusu yazınızda belirtilen ve resimlerle görüntülenen yer, Orman Genel Müdürlüğü’nün 10/11/2008 tarih ve 170 sayılı OLUR’lanyla uygun görülerek “TESCİL” edilen Heybeliada Kablo Mevkii C Tipi Mesire Alanı dahilindedir.Projesi idaremizce onaylanmış fakat,gerekli işlemleri devam etmektedir.Projeye uygun olarak yapılmış olan yapılar,ahşap demonte unsurlar olup,orman içerisinde bulunan açıklık alanda mevcuttur.Proje uygulamasında hiçbir orman örtüsü tahrip edilmediği gibi yapılan çalışmalar idaremizce denetlenmiştir.Adalar ve çevresi SİT Alanı içerisinde yer aldığı için; Heybeliada Kablo Mesire Yeri ve diğer Mesire Alanları ile ilgili izin başvuruları Kanlıca Orman İşletme Müdürlüğü’müzce yapılmış olup,çalışmalar 2 ay önce durdurulmuştur.
Gereğini bilgilerinize arz ederim.
Yüksel Özcan
Adalar Orman İşletme Şefi
Adalar Orman İşletme Şefliği Maden Mahallesi Alaçam Sk.No.12 BÜYÜKADA/İST.
Tel: 0216 382 62 72 Fax: 0216 382 75 10 Web:www.adalarorman.com
________________________________________
Kamu Oyunun Dikkatine
ORASI ORMANDIR 07.11.2009
Heybeliada Kablo mevkiinde orman ve sit alanında kaldığı halde, resmen kaçak olarak inşa edildiği anlaşılan salaş yapı hakkında Adalar Orman İşletme Şefliği’nce 05.10.2009 tarihinde yazıldığı görülen ve elimize 27.10.2009 tarihinde ulaşan 561 sayılı yazılarında, adı geçen yerin: “C Tipi Mesire Alanı” olduğunu, sanki yetkileri varmış gibi, “purojesinin onaylanmış” olduğunu, “purojeye uygun yapılmış olan yapıların ahşap demonte unsurlar” olduğunu, “hiçbir orman örtüsünün tahrib edilmediğini”, ve en önemlisi “yapılan çalışmalar idaremizce denetlenmiştir.” Diyerek ve lâ temsil bilâ teşbih “Merd-i Kıpti şecaat arz ederken sirkatin söyler” deyişini zorla hatıra getirmişlerdir. Netice itibariyle kaçak olduğu için istemeseler de “çalışmalar iki ay önce durdurulmuştur” demektedirler.
Adalar Orman İşletme Şefliği tarafından, bir zamanlar Heybeliada zirvelerindeki bir şapelin tamiratına ruhsat alınmadan kaçak olarak başlandığı için nasıl karşı çıkıldıysa bu kaçak yapıya da karşı olunup mani olunmalıydı.
Adalar Belediyesi’nin, muhakkak zabıt tutarak kayıt altına alması icab eden bu kaçak yapı hakkında da Orman İşletme Şefliği’nin verdiği “C Tipi Mesire Alanı” formatına uymayan bilgiye sahip olduğu görülmektedir. Bunu Adalar Belediyesi’nin derneğimize yollamış olduğu yazılarındaki; “Kanlıca Orman İşletme Müdürlüğü tarafından PİKNİK ve PLAJolarak kiraya verilmiş” ibaresinden anlamaktayız.
Adalar Belediyesi’nin PİKNİK ve PLAJ; Orman İşletme Şefliği’nin C TİPİ MESİRE ALANI dediği yer “çamlık” vasıflı olup Adalar’ın resmi Koruma İmar Pılânlarında orman sahasında kalmakta ve doğal sit alanı sınırlarında bulunmaktadır. Bu alanlar her türlü yapılaşmaya da kapalıdırlar. Kaldı ki Adalar’ın 1/1000 mikyaslı imar pılânları yapılmadan bu çok önemli sahalar üzerinde haddi hududu aşan kararlardan da ictinab edilmelidir. Esasen bu alanlarda her türlü tasarruf Bölge Koruma Kurulu’nda bulunsa bile imar pılânlarının olmadığı bir yerde Kurul dahi kîl ü kaale sebeb olmamalıdır.
Mesire yeri olan yer ve yerler halihazırda zaten mesiredir. Lügate göre mesire: seyredilecek, gezilecek, gezinti yeri dir. Ancak birileri gezilecek yerleri kafesleyipte mesire yeri (C TİPİ) adı altında Orman Kanunu Madde 17’ye aykırı olarak yapı alanına çevirip gezintiden yerleşime, yerleşimden yerleşmeye geçerek “Kurtlar Vadisi” jargonuyla “Memati’lerin” çöktükleri yerlere dönüştürmüş olurlar. Ormanlarda bu ve buna benzer işletmelerin yalnız devlet hesabına nasıl yapılıp nasıl yapılamayacakları hususları Kanun’un Ormanların muhafazası bölümünde 17. maddede açıkça ifade edilmektedir.
Adalar Orman İşletme Şefliği’nden gelen 05.10.2009 / 561 tarih ve sayılı yazıda Orman Genel Müdürlüğü’nün 10.11.2008 / 170 sayılı olurlarına sığınılmak istendiği görülmekte ise de bizce bu olur muvazaalı olup batıl olmaya layıkdır. Çünkü: Orman Kanunu’nun 25. maddesi milli parklar bölümünde mahsusen tanzim ve tertib edilmiş olup Ada ormanları milli park sıtatüsüne kavuştuğu anda işlerlik kazanabilir. Bu arada 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu’nu da hatırdan çıkarmamak lazımdır vesselâm.
Deniz Toprak

2 YORUMLAR

  1. BİLGİNİZE…
    Bu haberle ilgili olarak Haber Hakkı’ndan gelen mail ve cevabım aşağıdadır.

    —– Özgün İleti —–
    Kimden : deniztoprak1@mynet.com
    Kime : bilgi@haberhakki.com
    Cc : adalar.postasi@gmail.com
    Gönderme tarihi : 28 Aralık 2011 Çarşamba 15:38
    Konu : Ynt: RE: [Haber Hakkı] Yorum:
    Sayın Adil Bey,

    Sayın Aliye Gökçe’nin yorumları sonrası gönderdiğim ve 20 Aralık 2011 – 13:44 tarihinde gazetenizde YAYIMLANAN yorumum aynen aşağıdadır. Ayrıca Yüksel Özcan isimli şahsın bu yorumum öncesindeki gibi anlaşılmaz, benim açımdan anlaşılması da gerekmeyen, savunma çırpınışlarından sonuç alamadığı için saldırma gayretinde olan yorumlarına benzer bir yorumu da bana cevap olarak 20 Aralık 2011 – 15:07 tarihinde aynen aşağıdaki şekliyle gazetenizde YAYIMLANDI. Ancak ertesi gün bu yorumlar YOK OLDU. Bir gün önce yayımlanan bu yorumumu ertesi gün tekrar gönderdim, önce ONAY BEKLEDİĞİ belirtilen yorumum bu kez YAYIMLANMADI. Bunun üzerine YAYIMLANAN YORUMUMUN SİLİNMESİNDEN duyduğum üzüntü ve şaşkınlığı ifade etmeye çalıştığım sitem dolu mailimi de aynı tarihte SİZE ULAŞTIRDIM. Bu mailimde de özetle; YORUMLARIMI HİÇ YAYIMLAMASAYDINIZ SAYGI DUYARDIM AMA YAYIMLADIKTAN BİR GÜN SONRA NİYE SİLDİNİZ ve SİLECEKSENİZ TÜM YORUMLARIMI SİLİN yazdım. Tarafınızdan olumlu/olumsuz herhangi bir cevap alamadım. Dolayısı ile konuyu önce size 3 ayrı mail ile bildirerek gerektiği gibi davranmış olduğumu düşünüyorum.

    1. Deniz Toprak
    20 Aralık 2011 – 13:44
    Sayın Aliye Gökçe, tarafsız ve seviyeli yanıtınız için öncelikle teşekkür ederim. Ancak sizden ricam, benim yazdıklarımı tekrar gözden geçirmeniz. Aslında büyük ölçüde sizle aynı şeyleri söyledik. Adalar’da yapılan ya da yapılacak olan YANGIN GÖZETLEME KULESİ’nin gerekliliğine, hatta zaruri bir ihtiyaç olduğunua, luzum halinde çoğalmasına asla ve asla karşı değilim, yangın gözetleme kulesine karşı olmam da mantıksız zaten. Benim karşı durduğum, YANGIN GÖZETLEME KULESİ adı altında, devletin parası ve ve devletin yetkisi kullanılarak amacın çok ama çok dışında keyfi fonksiyonlar ilave edilmiş olması. Şimdi bu kuleyi kullanma yetkisi olan kişiler eşiyle dostuyla burada konaklasa, belki de ileride burayı ihale yoluyla işletmeye açsa rahatsız olmayacakmıyız. Beni rahatsız eden, kaygılandıran konu da bu;
    http://www.milliyet.com.tr/buyukada-da-bilimsel-arastirma-tepesi/guncel/haberdetay/04.04.2010/1220374/default.htm
    …………………………….
    “Adakule” adı verilen 5 katlı yangın gözetleme ve seyir kulesi, neredeyse beş yıldızlı otel gibi. Burada yok yok. Duşakabinli iki konaklama katı, iki toplantı katı, piknik alanı ve helikopter pisti bulunan kulenin en üst katı ise yangın gözetleme yeri olarak hizmet veriyor.
    …………………………….
    TOPLANTI İÇİN KİRAYA VERİLEBİLİR
    Adalar Orman İşletme Şefi Yüksel Özcan, Adakule’nin herkese açık olduğunu, toplantı ve etkinlikler için kiralanabileceğini anlatıyor: “Biz burada zaman zaman toplantılar ve etkinlikler gerçekleştiriyoruz. Ama isteyen kişi ve kuruluşlara da burada toplantı ve etkinliklerini yapabilmeleri için kiralıyoruz. Burada daha başka çevre düzenlemeleri yapmayı planlıyoruz. Örneğin yeraltına bir kuyu açtık. Bir şelale yapacağız. Burayı daha ilginç ve daha çekici bir hale getireceğiz.”…
    Bu yapılanların yangın gözetlemesine faydası nedir, kim için yapıldı, kim kullanıyor bunları.
    Önemli bir diğer konu da, Adakule’ye yapılan yer eleştiriye Orman İŞLETME Şefliğinin, BELEDİYE uygulamaları ile cevap veriyor olması. Belediyenin asla ve asla desteklemeyeceğim, destekleyenin de karşısına dikileceğim, başta LİDO ve SEFEROĞLU gibi son derece rahatsız edici bu uygulamalarının arkasına gizlenmek niye? Belediye yanlış yapıyor, ben de alasını yaparım demek değil mi bu? Adam ormanın ortasına gecekondu dikerse, sonra da sen git önce Lido’yu yık derse susacakmıyız, kabul edecekmiyiz.
    Her kim olursa olsun, hangi görev kisvesinin altına sinsice gizlenerek rant peşinde utanmaksızın, arlanmaksızın koşsun, ama karşılarında da birileri olsun. Olsun tabii ki de, söylenenleri, yapılanları, yapılmaya devam edilenleri unutmayarak, hep gündemde tutarak, hep utanmazların yüzlerine çarparak olsun. Rant peşinde koşan kurnazların oyununa gelmeden, her yeni oyunlarında eski oyunlarını hafızamızdan silmeden, sildirmeden olsun. Kimin tarafında göründüğüne bakmadan, düşmanımın düşmanı demeden, lakin asla ve asla kimsenin hakkını yemeden yazıyoruz gördüklerimizi bildiklerimizi. Rant peşinde koşanlar yüzsüz de olsalar, utanmanın, arlanmanın kırıntısı kaldıysa içlerinde utandırmaya çalışıyoruz. Onlar Adalar’ımızın kanını emmeden, geleceğimizi yok etme pahasına ceplerini şişirmeden biz çomak soksak o kirli tekere. Onlar yarın gidecek, Adalar bizim. Ne kadar kurtarsak kar.

    1. Yuksel Ozcan
    20 Aralık 2011 – 15:07
    Biz acik kimlikle yazdik
    Yazdiklarinin arkasindaysa ve gercekten art niyetli degilse
    Deniz Toprak rumuzlu yazar kimligini acikca belirtsin bizde kendisine daha detayli anlatalim.
    Maksat beyninde olusan bazi sikintilarini gidermek olacak.

    —– Özgün İleti —–
    Kimden : bilgi@haberhakki.com
    Kime : deniztoprak1@mynet.com
    Gönderme tarihi : 25 Aralık 2011 Pazar 06:34
    Konu : RE: [Haber Hakkı] Yorum: ” Adakule’yi yıkmak için dozerler Aya Yorgi’de”
    From: DENİZ TOPRAK
    Subject: Sadece Soruyorum
    Date: December 21, 2011 11:28:35 AM GMT+02:00
    To: adalar.postasi@gmail.com

    Sadece Soruyorum…

    Haber Hakkı isimli gazetedeki Adakule ile ilgili habere http://www.haberhakki.com/genel/buyukadada-ada-kuleyi-yikmak-icin-dozerler-ayayorgide.html yazdığım yorumlardan bazıları önce yayımlanıp ertesi gün ne yazık ki sildirilmiş!

    Merhabalar;

    Haberhakkı’ya gönderdiğiniz tüm yorumlar yayınlanmıştır. Yani neden silelim ki. Teknik bir durumdan yorumunuz bize düşmemiş olabilir veya gözden kaçmış ya da mükerrer olduğu düşünülerek yayınlanmamış olabilir. Hangi yorumunuz yayınlandıktan sonra silinmiş merak ediyoruz. Böyle bir uygulamamız çünkü yok. Gönderdiğiniz linkte 4 adet yorumunuz yayınlanmış. Neden bir diğerini yayınlamayalım???. Yayınlandıktan sonra silinen yorumunuz yoktur. Ayrıca başka bir mecrada “haber hakkı’da yayınlanan yorumlarım sildirilmiş” ifadesi çok incitici hiçbir yorum veya bir haber birileri tarafından bu siteden çıkartılamaz. Silinmiş dediğiniz (hakaret ve kişiselleştirilmeyen) yorumları eğer varsa daha önce yayınladıklarımızdan farklıysa yayınlamaya hazırız. Başka mecralardan önce keşke bu itirazınızı bize bildirmenizi beklerdik ve tercih ederdik… Sevgiler

    —–Original Message—–
    From: Deniz Toprak [mailto:wordpress@haberhakki.com]
    Sent: Wednesday, December 14, 2011 10:57 AM
    To: adil@haberhakki.com
    Subject: [Haber Hakkı] Yorum: ” Adakule’yi yıkmak için dozerler Aya Yorgi’de”

    ” Adakule’yi yıkmak için dozerler Aya Yorgi’de” yazınızda yeni yorum
    Yazar : Deniz Toprak (IP: 212.252.63.226 , asy226.as63.sol.superonline.com)
    E-posta : deniztoprak1@mynet.com
    URL :
    Whois : http://whois.arin.net/rest/ip/212.252.63.226
    Yorum:
    Adakule’deki uygulamaları garip bulan adalılara Orman İşletmesi anlamsız tepki gösteriyordu. OKİ rumuzlu yorumcunun dayanak gösterdiği 6831 sayılı orman kanununda,etrafın taş döşenip baz istasyonu, konaklama amaçlı bölümler, bahçeye piknik masası vs konulması, 5 katlı bina yapılması, görevliler dışında toplantı, düğün, dernek amaçlı kullanılması ve bunların izin alınmadan yapılması konusunda hiçbir bilgi göremedim. Gerçekten olan Adalar’a oluyor.

    Bu yazı için yapılmış tüm yorumları burada görebilirsiniz:
    http://www.haberhakki.com/genel/buyukadada-ada-kuleyi-yikmak-icin-dozerler-ayayorgide.html#comments

    Kalıcı bağlantı: http://www.haberhakki.com/genel/buyukadada-ada-kuleyi-yikmak-icin-dozerler-ayayorgide.html#comment-2467
    Çöpe At: http://www.haberhakki.com/wp-admin/comment.php?action=trash&c=2467
    İstenmeyen: http://www.haberhakki.com/wp-admin/comment.php?action=spam&c=2467

  2. BİLGİNİZE…
    Bu haberle ilgili olarak Haber Hakkı’ndan gelen mail ve cevabım aşağıdadır.

    —– Özgün İleti —–
    Kimden : bilgi@haberhakki.com
    Kime : deniztoprak1@mynet.com
    Gönderme tarihi : 25 Aralık 2011 Pazar 06:34
    Konu : RE: [Haber Hakkı] Yorum: ” Adakule’yi yıkmak için dozerler Aya Yorgi’de”
    From: DENİZ TOPRAK
    Subject: Sadece Soruyorum
    Date: December 21, 2011 11:28:35 AM GMT+02:00
    To: adalar.postasi@gmail.com

    Sadece Soruyorum…

    Haber Hakkı isimli gazetedeki Adakule ile ilgili habere http://www.haberhakki.com/genel/buyukadada-ada-kuleyi-yikmak-icin-dozerler-ayayorgide.html yazdığım yorumlardan bazıları önce yayımlanıp ertesi gün ne yazık ki sildirilmiş!

    Merhabalar;

    Haberhakkı’ya gönderdiğiniz tüm yorumlar yayınlanmıştır. Yani neden silelim ki. Teknik bir durumdan yorumunuz bize düşmemiş olabilir veya gözden kaçmış ya da mükerrer olduğu düşünülerek yayınlanmamış olabilir. Hangi yorumunuz yayınlandıktan sonra silinmiş merak ediyoruz. Böyle bir uygulamamız çünkü yok. Gönderdiğiniz linkte 4 adet yorumunuz yayınlanmış. Neden bir diğerini yayınlamayalım???. Yayınlandıktan sonra silinen yorumunuz yoktur. Ayrıca başka bir mecrada “haber hakkı’da yayınlanan yorumlarım sildirilmiş” ifadesi çok incitici hiçbir yorum veya bir haber birileri tarafından bu siteden çıkartılamaz. Silinmiş dediğiniz (hakaret ve kişiselleştirilmeyen) yorumları eğer varsa daha önce yayınladıklarımızdan farklıysa yayınlamaya hazırız. Başka mecralardan önce keşke bu itirazınızı bize bildirmenizi beklerdik ve tercih ederdik… Sevgiler

    —–Original Message—–
    From: Deniz Toprak [mailto:wordpress@haberhakki.com]
    Sent: Wednesday, December 14, 2011 10:57 AM
    To: adil@haberhakki.com
    Subject: [Haber Hakkı] Yorum: ” Adakule’yi yıkmak için dozerler Aya Yorgi’de”

    ” Adakule’yi yıkmak için dozerler Aya Yorgi’de” yazınızda yeni yorum
    Yazar : Deniz Toprak (IP: 212.252.63.226 , asy226.as63.sol.superonline.com)
    E-posta : deniztoprak1@mynet.com
    URL :
    Whois : http://whois.arin.net/rest/ip/212.252.63.226
    Yorum:
    Adakule’deki uygulamaları garip bulan adalılara Orman İşletmesi anlamsız tepki gösteriyordu. OKİ rumuzlu yorumcunun dayanak gösterdiği 6831 sayılı orman kanununda,etrafın taş döşenip baz istasyonu, konaklama amaçlı bölümler, bahçeye piknik masası vs konulması, 5 katlı bina yapılması, görevliler dışında toplantı, düğün, dernek amaçlı kullanılması ve bunların izin alınmadan yapılması konusunda hiçbir bilgi göremedim. Gerçekten olan Adalar’a oluyor.

    Bu yazı için yapılmış tüm yorumları burada görebilirsiniz:
    http://www.haberhakki.com/genel/buyukadada-ada-kuleyi-yikmak-icin-dozerler-ayayorgide.html#comments

    Kalıcı bağlantı: http://www.haberhakki.com/genel/buyukadada-ada-kuleyi-yikmak-icin-dozerler-ayayorgide.html#comment-2467
    Çöpe At: http://www.haberhakki.com/wp-admin/comment.php?action=trash&c=2467
    İstenmeyen: http://www.haberhakki.com/wp-admin/comment.php?action=spam&c=2467

    —– Özgün İleti —–
    Kimden : deniztoprak1@mynet.com
    Kime : bilgi@haberhakki.com
    Cc : adalar.postasi@gmail.com
    Gönderme tarihi : 28 Aralık 2011 Çarşamba 15:38
    Konu : Ynt: RE: [Haber Hakkı] Yorum:
    Sayın Adil Bey,

    Sayın Aliye Gökçe’nin yorumları sonrası gönderdiğim ve 20 Aralık 2011 – 13:44 tarihinde gazetenizde YAYIMLANAN yorumum aynen aşağıdadır. Ayrıca Yüksel Özcan isimli şahsın bu yorumum öncesindeki gibi anlaşılmaz, benim açımdan anlaşılması da gerekmeyen, savunma çırpınışlarından sonuç alamadığı için saldırma gayretinde olan yorumlarına benzer bir yorumu da bana cevap olarak 20 Aralık 2011 – 15:07 tarihinde aynen aşağıdaki şekliyle gazetenizde YAYIMLANDI. Ancak ertesi gün bu yorumlar YOK OLDU. Bir gün önce yayımlanan bu yorumumu ertesi gün tekrar gönderdim, önce ONAY BEKLEDİĞİ belirtilen yorumum bu kez YAYIMLANMADI. Bunun üzerine YAYIMLANAN YORUMUMUN SİLİNMESİNDEN duyduğum üzüntü ve şaşkınlığı ifade etmeye çalıştığım sitem dolu mailimi de aynı tarihte SİZE ULAŞTIRDIM. Bu mailimde de özetle; YORUMLARIMI HİÇ YAYIMLAMASAYDINIZ SAYGI DUYARDIM AMA YAYIMLADIKTAN BİR GÜN SONRA NİYE SİLDİNİZ ve SİLECEKSENİZ TÜM YORUMLARIMI SİLİN yazdım. Tarafınızdan olumlu/olumsuz herhangi bir cevap alamadım. Dolayısı ile konuyu önce size 3 ayrı mail ile bildirerek gerektiği gibi davranmış olduğumu düşünüyorum.

    1. Deniz Toprak
    20 Aralık 2011 – 13:44
    Sayın Aliye Gökçe, tarafsız ve seviyeli yanıtınız için öncelikle teşekkür ederim. Ancak sizden ricam, benim yazdıklarımı tekrar gözden geçirmeniz. Aslında büyük ölçüde sizle aynı şeyleri söyledik. Adalar’da yapılan ya da yapılacak olan YANGIN GÖZETLEME KULESİ’nin gerekliliğine, hatta zaruri bir ihtiyaç olduğunua, luzum halinde çoğalmasına asla ve asla karşı değilim, yangın gözetleme kulesine karşı olmam da mantıksız zaten. Benim karşı durduğum, YANGIN GÖZETLEME KULESİ adı altında, devletin parası ve ve devletin yetkisi kullanılarak amacın çok ama çok dışında keyfi fonksiyonlar ilave edilmiş olması. Şimdi bu kuleyi kullanma yetkisi olan kişiler eşiyle dostuyla burada konaklasa, belki de ileride burayı ihale yoluyla işletmeye açsa rahatsız olmayacakmıyız. Beni rahatsız eden, kaygılandıran konu da bu;
    http://www.milliyet.com.tr/buyukada-da-bilimsel-arastirma-tepesi/guncel/haberdetay/04.04.2010/1220374/default.htm
    …………………………….
    “Adakule” adı verilen 5 katlı yangın gözetleme ve seyir kulesi, neredeyse beş yıldızlı otel gibi. Burada yok yok. Duşakabinli iki konaklama katı, iki toplantı katı, piknik alanı ve helikopter pisti bulunan kulenin en üst katı ise yangın gözetleme yeri olarak hizmet veriyor.
    …………………………….
    TOPLANTI İÇİN KİRAYA VERİLEBİLİR
    Adalar Orman İşletme Şefi Yüksel Özcan, Adakule’nin herkese açık olduğunu, toplantı ve etkinlikler için kiralanabileceğini anlatıyor: “Biz burada zaman zaman toplantılar ve etkinlikler gerçekleştiriyoruz. Ama isteyen kişi ve kuruluşlara da burada toplantı ve etkinliklerini yapabilmeleri için kiralıyoruz. Burada daha başka çevre düzenlemeleri yapmayı planlıyoruz. Örneğin yeraltına bir kuyu açtık. Bir şelale yapacağız. Burayı daha ilginç ve daha çekici bir hale getireceğiz.”…
    Bu yapılanların yangın gözetlemesine faydası nedir, kim için yapıldı, kim kullanıyor bunları.
    Önemli bir diğer konu da, Adakule’ye yapılan yer eleştiriye Orman İŞLETME Şefliğinin, BELEDİYE uygulamaları ile cevap veriyor olması. Belediyenin asla ve asla desteklemeyeceğim, destekleyenin de karşısına dikileceğim, başta LİDO ve SEFEROĞLU gibi son derece rahatsız edici bu uygulamalarının arkasına gizlenmek niye? Belediye yanlış yapıyor, ben de alasını yaparım demek değil mi bu? Adam ormanın ortasına gecekondu dikerse, sonra da sen git önce Lido’yu yık derse susacakmıyız, kabul edecekmiyiz.
    Her kim olursa olsun, hangi görev kisvesinin altına sinsice gizlenerek rant peşinde utanmaksızın, arlanmaksızın koşsun, ama karşılarında da birileri olsun. Olsun tabii ki de, söylenenleri, yapılanları, yapılmaya devam edilenleri unutmayarak, hep gündemde tutarak, hep utanmazların yüzlerine çarparak olsun. Rant peşinde koşan kurnazların oyununa gelmeden, her yeni oyunlarında eski oyunlarını hafızamızdan silmeden, sildirmeden olsun. Kimin tarafında göründüğüne bakmadan, düşmanımın düşmanı demeden, lakin asla ve asla kimsenin hakkını yemeden yazıyoruz gördüklerimizi bildiklerimizi. Rant peşinde koşanlar yüzsüz de olsalar, utanmanın, arlanmanın kırıntısı kaldıysa içlerinde utandırmaya çalışıyoruz. Onlar Adalar’ımızın kanını emmeden, geleceğimizi yok etme pahasına ceplerini şişirmeden biz çomak soksak o kirli tekere. Onlar yarın gidecek, Adalar bizim. Ne kadar kurtarsak kar.

    1. Yuksel Ozcan
    20 Aralık 2011 – 15:07
    Biz acik kimlikle yazdik
    Yazdiklarinin arkasindaysa ve gercekten art niyetli degilse
    Deniz Toprak rumuzlu yazar kimligini acikca belirtsin bizde kendisine daha detayli anlatalim.
    Maksat beyninde olusan bazi sikintilarini gidermek olacak.

Comments are closed.