DOLAR 7,6793
EURO 8,9729
ALTIN 463,261
BIST 1096,16
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 25°C
Parçalı Bulutlu

Evdeyken sporu ihmal etmeyin

09.04.2020
A+
A-

Tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüsten korunmak amacıyla birçok kişi vaktinin neredeyse tamamını evde geçiriyor.

evdeyken-sporu-ihmal-etmeyin

Evin içinde fiziksel aktivitelerin kısıtlanması ve bu süreçte spor salonlarına gidilememesi ise hareketsizliğe yol açıyor. Uzmanlar bu dönemde ruhsal ve fiziksel sağlığı korumak ve bağışıklık sistemini güçlendirmek amacıyla evde mutlaka spor ve küçük egzersizler yapılmasını öneriyor. Özellikle spor aletine ihtiyaç duyulmadan da yapılabilen yoga ve mat pilates gibi spor dalları iyi bir alternatif oluyor. İç giyim, pijama ve ev giyimin ardından spor giyimde de renk ve tasarımlarıyla iddialı bir koleksiyon hazırlayan Yeni İnci, evdeki sporu daha verimli ve keyifli hale getirmek için dikkat edilmesi gerekenleri sıralıyor.

Spor kıyafetinde nefes alabilen kumaşlar tercih edilmeli

Evde spor yaparken birçok kişi “nasıl olsa evdeyim” düşüncesiyle kıyafet seçimine özen göstermiyor. Oysaki spor salonundaki verimliliğe ulaşmak açısından doğru kıyafet seçimi büyük önem taşıyor. Spor kıyafetlerinde öncelikle kumaşın yapısına dikkat edilmeli ve nefes alan kumaş olmasına özen gösterilmelidir.  Nefes alan kumaştan üretilen spor giysileri spor esnasında vücutta oluşan teri dışarı atarken, cildin nefes almasına izin veriyor. Aynı zamanda vücut ısısını da dengeleyen kumaşlar, spor performansı ve verimliliği artırıyor.

Sporun olmazsa olmazı konfor

Spor kıyafeti seçerken dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta ise kıyafetin rahat ve konforlu olmasıdır. Çok dar kıyafetler rahat hareket etmeyi engellerken, spor verimliliğinin de düşmesine neden oluyor. Aksi halde çok bol kıyafetler ise hareketi zorlaştırarak, spor egzersizlerinin doğru bir şekilde yapılmasını engelliyor. Bu nedenle spor esnasında giyilecek kıyafetlerin çok dar ya da çok bol olmamasına dikkat etmek gerekiyor. Vücut yapısına ve beden ölçülerine uygun olarak seçilen spor kıyafetleri, spor aktivitesini daha keyifli ve konforlu hale getiriyor.

Kaliteli ürünler seçilmeli

Genellikle rengine ve modeline bakılarak seçilen spor kıyafetlerinde kalite ve sağlık faktörleri maalesef göz ardı ediliyor. Spor esnasında vücutla doğrudan temas eden kıyafetlerin içerdiği maddeler sağlık açısından büyük önem arz ediyor. Kimyasal maddeler içeren spor kıyafetleri tende kızarıklık, tahriş ve kaşıntı gibi birçok sağlık problemine neden oluyor. Bu nedenle spor yaparken kanserojen madde içermeyen ve azo testinden geçen ürünlerin tercih edilmesine özen göstermek gerekiyor.

Spor şıklığı motivasyonu artırıyor

Spor yaparken kişinin kendi zevkine ve vücut tipine uygun kıyafetler seçmesi spor motivasyonuna büyük katkı sağlıyor. Son zamanlarda spor giyimin moda haline gelmesi ve günlük hayatta da tercih edilmesiyle birlikte spor kıyafetlerinde şıklık ön plana çıkıyor. Rengarenk desenlerin birbirinden güzel modellerle harmanladığı spor kıyafetleri, spor yapan kişinin kendini daha enerjik ve iyi hissetmesine destek oluyor. Bununla birlikte kendi vücut tipine uygun kıyafetlerin seçilmesi daha zayıf ve formda bir görüntü oluşturuyor. Özellikle mikro kumaştan üretilen kıyafetler daha fit görünmeye yardımcı oluyor.

Bunları da es geçmemek gerekiyor

Yapılan spordan tam anlamıyla verim almak için spor öncesi ve sonra beslenme alışkanlıklarına da mutlaka dikkat etmek gerekiyor. Özellikle spor esnasında terleme sonucu sıvı kaybını önlemek amacıyla egzersiz öncesinde, sırasında ve sonrasında su tüketmeye özen gösterilmelidir. Spordan önce meyveli yoğurt, yulaf ya da müsli, ceviz ya da badem gibi karbonhidratlı gıdalar tercih edilebilir. Spor sonrasında ise egzersiz sırasında zarar gören kasların ve dokuların onarımına yardımcı olmak için protein içeriği yüksek olan tavuk ızgara, sebze sote ve taze sıkılmış meyve suyu gibi besinler tüketilmelidir.

Evde yapılması mümkün olan sporlar…

Yoga, mat pilates, aerobik ve jimnastik gibi spor aleti olmadan da yapılabilen spor dalları evde spor yapmak isteyenler oldukça uygun. Vücudun daha sağlıklı şekilde çalışmasına destek olan egzersizlerden oluşan spor aktiviteleri, uzun süre evde vakit geçirenlerin kendini daha iyi ve sağlıklı hissetmelerine yardımcı oluyor. Bunun yanı sıra birçok spor eğitmeninin dijital platformlarda paylaştıkları spor videoları da bu dönemde evde spor yapmak isteyenler için büyük fayda sağlıyor.

ETİKETLER: , ,
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.