DOLAR 6,7463
EURO 7,5931
ALTIN 367,906
BIST 109111,34
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 20°C
Gök Gürültülü

İBB, risk oluşturabilecek metro projelerini yeniden ele alıyor

20.10.2019
A+
A-

İBB, finansal sorunlar nedeniyle durdurulan, mevcut haliyle kent için risk oluşturabilecek metro projelerini yeniden ele alıyor.

İBB Raylı Sistem Daire Başkanlığı, yapımı durdurulmuş altı metrodan biri olan Kirazlı- Halkalı hattındaki tehlikeyi kalıcı kaplama çalışmasıyla ortadan kaldırmaya başladı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), ulaşım sorununu çözmek ve kent insanına rahat nefes aldırmak amacıyla raylı sistemlere öncelik veriyor. İstanbul’u dünya metropolleriyle rekabet edebilecek seviyeye taşımak için metro alt yapısına büyük önem veren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, konuyla ilgili bilgileri aldığı ilk andan itibaren yavaşlatılan veya tamamen durdurulmuş projelerin hızlandırılması ve riskli tünel imalatlarının tespit edilmesi talimatını verdi. İBB Raylı Sistem Daire Başkanı Pelin Alpkökin, bu talimatın ardından kendilerinin de hemen harekete geçtiklerini söyledi.

Finansal sorunlar nedeniyle inşaatı durmuş altı hattan biri olan Kirazlı- Halkalı metro projesinin yeniden işlev kazanması için çalışmalara başladıklarını açıklayan Alpkökin, “Yüzey ve tüneller için tehlike barındıran noktalardaki risklerin giderilmesi amacıyla kalıcı kaplama imalatına başlıyoruz. Çalışmaları 2020’nin ilk çeyreğinde tamamlayarak risk taşıyan iki tüneldeki endişemizi gidereceğiz” dedi.

 “Kalıcı Kaplamayla Riski Ortadan Kaldıracağız”

Pelin Alpkökin, 19 Mayıs 2017’de temeli atılmasına karşın, bugüne değin yüzde sekizi tamamlanabilen 9,7 kilometrelik Kirazlı- Halkalı metro hattında incelemelerde bulundu. Bağcılar Mimar Sinan Caddesi’ndeki N2 makasında başlattıkları çalışmayla ilgili bilgi veren Alpkökin, zemin yapısı, tünel kesiti  ve deprem riski bakımlarından bu noktayı güvenli hale getireceklerini söyledi. Geçici kaplamanın ortalama iki yıl kullanım süresi olduğunu da bildiren Alkökin, bu sürenin uzatılmadan kalıcı kaplama yapılması gerektiğini vurguladı. Alpkökin, şu bilgileri de verdi:

“Bunları yapmadığımız tüneller yeraltı suyu ve zemin hareketlerine karşı korumasız duruma gelebilir. Durdurulan bütün projelerdeki benzer noktaların tespitini tamamlayıp yol haritasını belirledik. İstanbulluların iple çektiği metro projelerini tamamlamak istiyoruz ancak; öncelikli olarak risk taşıyan projelerdeki zafiyeti ortadan kaldırmalıyız.”

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.