DOLAR 8,155
EURO 9,7089
ALTIN 457,347
BIST 1416,55
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 13°C
Çok Bulutlu

Kadıköy-Kartal metrosunda büyük vurgun TBMM’ye taşındı!

18.04.2014
A+
A-

Kadıköy-Kartal metrosunda büyük vurgun TBMM'ye taşındı!

 

CHP’Lİ ÖĞÜT METRO USULSÜZLÜĞÜNÜ İÇİŞLERİ BAKANINASORDU

 

 

CHP İstanbul Milletvekili Kadir Gökmen Öğüt, Sayıştay’ın Kadıköy-Kartal Metro hattı inşaatı ile ilgili saptadığı ve basın yayın organlarının manşetlerine taşınan usulsüzlükleri TBMM gündemine taşıdı; İçişleri Bakanı Efkan Ala’nın yanıtlaması istemiyle soru önergesi verdi.

 

Sayıştay denetçilerinin inşaatla ilgili yaptığı incelemelerde metro ihalesinde kullanılan malzemelerin 3-4 kat daha pahalıya satılarak devletin milyonlarca dolarlık zarara uğratıldığının ortaya çıktığını belirten Öğüt, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin metronun elektronik eşyaları ithal etme yetkisini vermek üzere açtığı ve Mart 2008’de gerçekleşen ihalenin şartlarını sordu.

Belediyenin hangi gerekçeyle  ihaleden 2 gün önce kurulan, dolayısıyla “İş bitirme” belgesi dahi olmayan bir şirkete ihaleye katılmasına izin verdiğini soran CHP’li Öğüt, önergesinde ayrıca şu soruları yöneltti:

-İBB neden elektronik eşyaları ithal etme ile ilgili malların gümrük muamelelerini ifa ve ikmalden, gümrük ambarlarından veya gümrükle ilgili Devlet Demiryolları, Denizcilik Bankası veya diğer teşekküllere ait sundurmaya ve dahi ambar ve antrepolardan çekmeye varan tüm işlemlerle ilgili yetkileri Avrasya Metro ortak Girişim Grubu’na vermiştir?

-İBB yetkilileri Avrasya Metro ortak Girişim Grubu’nun parçaların ithal ettiği şirketlerin, Avrasya Konsorsiyumu’nun yan şirketlerinden oluştuğunu bilmekte midir? Parçaları ithal eden şirket ile ihraç eden şirketlerin aynı grubun firmaları olduğunu İBB yetkilileri ne zaman öğrenmişti?

-İthalatçı ve ihracatçı şirketlerin İBB yetkilileriyle bir bağı var mıdır? Devletin uğratıldığı büyük zararın ardından Avrasya Metro ortak Girişim Grubu’na koşulsuz vekalet veren  yetkililer ile söz konusu şirketlerin arasında bir ilişki olup olmadığına ilişkin detaylı inceleme yapılacak mıdır?

-Söz konusu şirketlerin temin ettikleri parçaları belediyeye 3-4 kat daha pahalıya sattıklarının ortaya çıkmasının ardından, ihale sürecinden son aşamaya değin olayda sorumlulukları bulunanların tespit edilmesi planlamakta mıdır?

TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞI’NA

 

 

 

Aşağıdaki sorularımın İçişleri Bakanı Sayın Efkan Ala tarafından yazılı olarak yanıtlanması için gereğinin yapılmasını saygılarımla arz ederim.

 

 

 

 

 

 

 

Kadir Gökmen ÖĞÜT

İstanbul Milletvekili

 

 

Sayıştay’ın İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Kadıköy-Kartal Metro hattı inşaatı ile ilgili saptadığı usulsüzlükler basın-yayın organlarına yansımış, Sayıştay denetçilerinin inşaatla ilgili yaptığı incelemelerde metro ihalesinde kullanılan malzemelerin, 3-4 kat daha pahalıya satılarak devletin milyonlarca dolarlık zarara uğratıldığı ortaya çıkmıştır.

Bu bağlamda;
1) İBB’nin metronun elektronik eşyaları ithal etme yetkisini vermek üzere açtığı ve Mart 2008’de gerçekleşen ihalenin şartları nelerdir?

2) İBB hangi gerekçeyle  ihaleden 2 gün önce kurulan, dolayısıyla “İş bitirme” belgesi dahi olmayan bir şirketin metronun elektronik eşyaları ithal etme yetkisini vermek üzere açılan ihaleye katılmasına izin vermiştir?

3) İBB neden elektronik eşyaları ithal etme ile ilgili malların gümrük muamelelerini ifa ve ikmalden, gümrük ambarlarından veya gümrükle ilgili Devlet Demiryolları, Denizcilik Bankası veya diğer teşekküllere ait sundurmaya ve dahi ambar ve antrepolardan çekmeye varan tüm işlemlerle ilgili yetkileri Avrasya Metro ortak Girişim Grubu’na vermiştir?

4) İBB yetkilileri Avrasya Metro ortak Girişim Grubu’nun parçaların ithal ettiği şirketlerin, Avrasya Konsorsiyumu’nun yan şirketlerinden oluştuğunu bilmekte midir? Parçaları ithal eden şirket ile ihraç eden şirketlerin aynı grubun firmaları olduğunu İBB yetkilileri ne zaman öğrenmişti?

5) İthalatçı ve ihracatçı şirketlerin İBB yetkilileriyle bir bağı var mıdır? Devletin uğratıldığı büyük zararın ardından Avrasya Metro ortak Girişim Grubu’na koşulsuz vekalet veren  yetkililer ile söz konusu şirketlerin arasında bir ilişki olup olmadığına ilişkin detaylı inceleme yapılacak mıdır?

6) Söz konusu şirketlerin temin ettikleri parçaları belediyeye 3-4 kat daha pahalıya sattıklarının ortaya çıkmasının ardından, ihale sürecinden son aşamaya değin olayda sorumlulukları bulunanların tespit edilmesi planlamakta mıdır?

Abone ol
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüleyin