DOLAR 15,8769
EURO 16,8435
ALTIN 945,599
BIST 2372,35
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 25°C
Parçalı Bulutlu

MARMARAY İLE İLGİLİ ŞAİBELER BİTMİYOR

19.08.2013
A+
A-

MARMARAY İLE İLGİLİ ŞAİBELER BİTMİYOR,Kurnaköy 'ÖZEL PROJE ALANI' mı İlan edildi?,CHP'Lİ ÖĞÜT'TEN GEZİ PARKI DEĞERLENDİRMESİ

 

MARMARAY İLE İLGİLİ ŞAİBELER BİTMİYOR

 

CHP’Lİ ÖĞÜT MARMARAY İLE İLGİLİ ÇOK ÖNEMLİ İDDİAYI BAŞBAKAN’A SORDU

 

Başbakan Erdoğan bu ayın başında Marmaray’ın makinist koltuğuna oturup İstanbul Boğazı’nın altından Avrupa yakasına geçti; yüzyılın projesi olarak açıkladığı Marmaray’ın 29 Ekim’de açılacağını söyledi ancak proje ile ilgili şaibe ve iddialar bitmek bilmiyor.

Daha önce de kamuoyuna yansıyan çeşitli iddiaları Başbakan Erdoğan’a soran CHP İstanbul Milletvekili Kadir Gökmen Öğüt, bu kez de milim sapma olmaması gereken tünel ünitelerinden birinde düşey sapma olduğu yönündeki iddiaları sordu.

Geçtiğimiz Mayıs ayında sunduğu önergesindeki sorulara hala yanıt alamadığını ifade eden CHP’li Öğüt, bunlara ilaveten ulusal bir gazetenin yazarının elindeki belgelere dayandırarak Marmaray Projesi ile ilgili köşesine taşıdığı iddiaları gündeme getirdi.

 

Tamamı 11 üniteden oluşan tüp tünelin 7. ünitesinde 15 santimlik düşey sapma olduğu bilgisinin doğru olup olmadığını soran Öğüt, önergesinde ayrıca şu soruları yöneltti:

 

2) 7. ünitedeki düşey sapma ile ilgili DLH İstanbul Bölge Müdürü Haluk İbrahim Özmen’in hatalı yerleştirilen ünitenin sökülüp yenisinin konmasını istemesine rağmen neden  yapımcı şirketler gereğini yapmamış, üniteyi baştan yapmak yerine doldurma yoluna gitmiştir?

 

3) Tüneldeki ekleme ve yerleştirmelerin kusursuz olması ve milim sapmaması gerektiği bilgisi ışığında bu şekilde bir sapmanın ne tür sonuçlar doğuracağı hesaplanmış mıdır?

 

4)7. ünitedeki düşey sapma ne zaman ve hangi madde ile doldurulmuştur? Bu dolgu malzemesinin güvenilirliğine ilişkin uzman kişilerce hazırlanmış raporlar var mıdır? Varsa kimler tarafından hazırlanmıştır?

 

5) Yapılan hatanın baştan düzeltilmesi yerine doldurma yöntemiyle düzeltilmesine ve bunun ilerinde herhangi bir soruna (kaza vs) yol açmayacağına ilişkin ulaşım, tünel, deprem kürsülerinden uzman profesörlerden veya TMMOB’den alınmış bir onay olmadığı doğru mudur? Doğru ise gerekçesi nedir?

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.