Sabırla beklenen dönüşüm

Share

Dünya çapında önemli Prens Adalarımızın, T.C. Adalar Kaymakamlığı, Adalar İlçe Emniyet Müdürlüğü 2019 / 3.cü Huzur Toplantısı

Adalar İlçesi Kaymakamı Sayın Dr. Mustafa Ayhan, Adalar İlçesi Emniyet Müdürü Sayın Murat Bingöl Adalar İlçesi Belediye Başkanı Sayın Erdem Gül ün katılımı ile Büyükada Anadolu Kulübünde gerçekleşti.

İlk olarak yakından tanıma fırsatı bulduğum Sayın Emniyet Müdürü Murat Bingöl’ün mütevazi duruşu ve yerinde ikazları bana umut ve güven verdi. Halka karışarak gece gündüz çalışan Adalar İlçesi Emniyet Müdürü Murat Bingöl’ü takdir ettim.

Toplantı boyunca insanlarımızın maalesef Belediye ile Emniyet arasındaki görev dağılımını zihinlerinde netleştiremediklerini, asayiş, hırsızlık, huzur, güven içinde gezme, yatma, denetleme ve gerektiğinde Belediyeye bazı konuları aktarma görevinin Emniyete ait olduğunu bilmedikleri kanaatine vardım. Polis ile Zabıtayı ayırt edemedikleri bir kez daha sabitleşti. 

Adaların en önemli sorunu sağlık sektörünün Adalılara güven verebilmesidir ki bununla birlikte Adalara nüfus kayıtları artacak ve kışın da Adalarda ikamet edecek aile sayısı da çoğalacaktır. Adalarda değişik branşlarda poliklinik hizmeti verilmekte ve deniz ambülansı örnek uygulaması da devam etmektedir. Dileğimiz Prens Adalarının tam teşekküllü bir hastaneye sahip olabilmesidir.

Adalarımızın yangınlara karşı koruması yapılmakta ve arozöz depolar hazır bulundurulmaktadır. Yeşilimizi korumak için tüm adalılar da dikkatli olmalı. Piknik, ateş, aygaz gibi olası bir tehlikeyi hemen 110 Emniyete haber vermeleri gerektiğini herkese yayalım. Dileğim piknik keyfinin medeni hale getirilmesi, nargile ve mangal yakmanın engellenmesi, piknik alanı olmayan yerlerde, çaydanlıkların artık görülmemesi, ikazlara uymayanların cezalandırılmasıdır.

Afet ve deprem zamanı Adalarda canla başla çalışacak olan AFAT teşkilatına gönüllü kayıt olmak isteyenler için çalışmalar başladı. Müracaatınızı E-Devletten de yapabilirsiniz.

Şartlı eğitim, şartlı sağlık sosyal yardımlarına ilâveten engellilere ve doğal gaz kullanmayan adalılara da gereken yakacak yardımı yapılmaktadır. Yaşlılara günü birlik temizlikçi yollanmakta, yatalaklara temizlik ve ozon tedavisi, muhtaç ailelerin evlerine de küçük onarımlar yapılmaktadır.

Gelecek yaz sezonu muhtemelen Adaların en çok ihtiyacı olan umumi W.C ler getirilecek veya inşa edilecektir.

Adaların ve adalıların birikmiş ve çözümlenmemiş sorunları var. Belediyeyi ilgilendiren pek çok konu bizlerin duyarlılığı ve el vermesi ile çözümleneceği vurgulandı. Dilerim Sayın Belediye Başkanımız yaz sezonu bitmeden Adalarda halka açık toplantılar yapabilme zamanı bulabilsin.

Sayın Emniyet Müdürümüz Emniyetin Asayiş ve Güvenlik demek olduğunu defalarca belirtti. Adalara artık temel bir dönüşüm planlanıyor. Emniyet Teşkilâtı gece gündüz çalışıyor. Bizler de bildiğimiz, gördüğümüz konuları Emniyete bildirmekte çekinmeyeceğiz.

Adalarda yeni ulaşım düzeni ve planlaması başlıyor. Hepimizin endişesi uyuşturucu kullananlara karşı Emniyet Yetkililerinin bilinen çalışmaları, gençleri Adalara bağlamak amaçlı kültürel faaliyetler düzenlenmesi, eğlence yerlerinin açılması gibi konular, fayton ve faytoncular, hayvan hakları ile ilgili çalışmalar, seyyar satıcılar, sahillerin işgaliye ödeme yolu ile halka kapatılması, sokaklara ve restaurant lara konulan kameraların yetersizliği vs..vs.. daha da önce belirttiğim gibi yer yer Emniyet ve Belediye ile ilgili görevlerin arasına serpiştirilip konuşuldu.

Ve nihayet geldik güncel konumuza: Akülü araçlar ve bisikletler ne olacak?

Bilindiği gibi akülü araçlar 2 önceki Belediye Başkanlığı döneminde Adalara girmeye başladı. Bu araçlar Adalara nasıl getirildi? Adalarda bu araçların kullanımının yasal olmadığı bilinmiyor muydu? Araç sahipleri Adalar Belediyesinden plaka aldılar bilahare plakasız araçlarla da Ada sokaklarında, caddelerinde gezenler göründü. Ben bu konuyu ele aldığım zaman zaten plaka ile ilgili her türlü işlemin Belediye tarafından yapılmasının yasal olmadığı söylentileri yayıldı.  Bir önceki Belediye Başkanlığının akülülere yasak uyguladığı da oldu ama daha sonra birçok konuda olduğu gibi gevşek davranıldı, aynı uygulama sahillerimiz için de geçerli oldu. Bizler millet olarak iyiyi de kötüyü de abartmayı seviyoruz. Bu kez aracını alan umursuzca, insanları rahatsız edercesine, tehlikeli olurcasına kullanmaya başladı. Zabıtanın saat 17.00 gibi paydos etmesi ile zaten masa sandalyelerin artık geçit vermediği meydanlarda bile akülü araçlar çocuklara teslim edilmişti oysa yasal olarak araç kullanımının ehliyete tabi olduğunu yeni öğrendim. Yine bu disiplinsizliklere ilâveten marketlerin mal veya malzeme taşımacılığı için kullandıkları tricycle araçların sayısı arttı ve taxicilik başladı.

Ve bir gün Emniyet ve Zabıta Teşkilâtı Kınalıada ya gelerek alkışlarla karşılandı ve en azından yollarda yayaların rahat yürümesi için yer açtı. Plakasız araçlar toplandı sanılıyor fakat yetkililer de biliyorlar ki araçların çoğu doğal olarak saklandı. Bu kadar araç bir Adaya girerse elbette tamirhanesi de olur, garajı da olur, kiralaması da yapılır, yollar ve evlerin önü de araçlarla dolar.  Araçların toplanması ile yollar boşaldı. Araçlar belli bir ceza karşılığı geri verilecek. Peki, şimdi o araçlar ne olacak? Saklanan araçlar ne olacak? Ben size söyleyeyim: Hiçbiri yasal olmayan bu araçlar yola çıktı bile. Taxiciler mi? Daha seyrek olsa bile işe devam dediler. Bir önceki Belediyenin tahsis ettiği 65 yaş üstü yolcu taşıma arabası iki şoför arkadaşla yardımcı olmaya çalışıyor.

Gelelim birçok kazaya neden olan Adaları saran bisiklet tehlikesine. Adalı bisiklete binmeyi bilir. Bisiklet kiralayanlardır sorun yaratan. Aralarında hiç bisiklete binmemiş olanları görüyoruz, çoğunun da zaten kıyafeti bu sporu yapmaya uygun olmuyor. Yollar bisikletler ve araçlarla dolu. Elinizi vicdanınıza koyun dostlar. Kınalı adada bisiklet sürecek yol mu var? Bisiklet kiralama geleneğimiz mi vardı? Kınalı ada bu işe müsait mi? Eskiden bir bisikletçimiz vardı çınar altında, tamirlerimizi yapardı da meydana bisiklet bırakmamaya gayret ederdi.  Bu konu da önemli ve kesin çözüm gerektiriyor.

Halkın büyük kısmı 65 yaş üstü grubuna giren Adalarda zamanın getirdiği kolaylıklardan faydalanmak da gerekiyor düşüncesindeyim ama bunun ada yollarını berbat ederek, kaliteyi yok ederek yapılasını kimse istemez. Yaşlılarımızı, hastalarımızı, yürüme zorluğu olan adalılarımızı da düşünmek zorundayız.

Adalarda akülü araçlarla ilgili bu durumu yaratan bizlerin olduğunu, bir gün sınır tanımamanın tıkanmaya yol açacağını hiç düşünmeyen kişilerden bazılarının bu sıkıcı durumu parti meselesi haline getirip “Bak IBB aracımızı gasp etti” diyebilmesi çok ilginç. Bugün bir uygulamaya başlandıysa el ele verip başlanmalı ve şüphesiz yararı Adalara, dolaysı ile Adalılara olacaktır. Uyumlu olmanın, yasalara saygılı olmanın ve biraz sabretmenin huzurunu yaşayacağımızı zannediyorum. 

Durum kronik noktadadır. Peki şimdi ne olacak?

Artık belirli bölgelere Emniyet Teşkilatının baktığını biliyoruz. Bir réorganisation dönemine girdiğimiz ve dönüşüm çalışmaları planının kademe kademe uygulanacağı söylendi. Artık “ Bana dokunmayan bin yaşasın” mantığının geçerli olmayacağı ve Sivil Toplum Örgütlerinin de el vermesi ile tüm adalılarla el birliği ile entegre çözüme ulaşılacağı bir dönem yaşanması gerektiği dile getirildi.

Prens Adaları için emek veren, bizleri dinleyen bu koca yürekli insanlara ve mahiyetlerinde çalışan en ufak personele kadar herkese teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum.

Sosi Cındoyan

sosi cindoyan hakkında 61 makale
İstanbulda doğdu. İlkokulu Pangaltı Lisesinde okudu. Notre Dame de Sion Fransız Kız Lisesinden mezundur. Bir kız annesidir. Piyano, bale, akordeon dersleri ve olmazsa olmazı Tiyatro sahnelerinde geçen çocukluk ve gençlik yılları şimdi sahnelerde oyunculuk ve yönetmenlikle devam ediyor. O yıllarda profesyonel oyunculuk tekliflerini değerlendirememiş fakat son dönemde TV kanallarındaki zaman ve imkânına uyan çalışmalarını izlemekteyiz. Çocuktan çocuğa “Patil”(kar tanesi) tiyatro grubunu kurmuş ve on yıl aralıksız yönetmiştir. T.C İş Bankasında başlayan çalışma hayatı TDDF ve uzun bir aradan sonra Biltur’la devam etmiş, özel ve idari sekreterlikle görevli olduğu Tunus B.Konsolosluğundan emekli olmuştur. Sosyal faaliyetler (Adalar-Kızılay), yazarlık ve Ebru Sanatı ile ilgili çalışmalarını sürdürmektedir.

3 yorum

  1. Ulaşım aracı olmayan bir yerleşke olabilir mi? Yeri geliyor günde 10 kere aşağı iniliyor bunu belediye kendi araçları ile çözebilir mi hiç. Servis şöförleri bile işini layıkıyla yapmıyor! Eğer bir yerde yaşanıyorsa ulaşım araçlarını vatandaş sağlar. Burada yapılan yanlış araçların giremeyeceği yerlerin belirlenmemesi ve denetlenmemesidir. Denetimde son yapılan gibi 2 gün göz boyamak için olmamalı.

    • Akülü araçların adaları istilası yakın bir geçmiş. Bundan öncesinde adalarda yaşlı ve hasta insan yaşamıyor muydu? Ayrıca, alınan araçların çoğu neden aile boyu 3-4 kişilik? 90% kullanım ihtiyaç dışı kişiler ve çocuklar tarafından yapılıyor. Mevcut yasa bunların kullanımı yasaklıyor. Yasa bize uymuyor diye nasıl işimize geliyorsa öyle mi hareket edelim?

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*