logo

üsküdar evden eve nakliyat sex izle seks izle

Bostancı Escort
06 Mart 2015

Şişmanlık ve yetersiz fiziksel aktivite

 

Şişmanlık ve yetersiz fiziksel aktivite

 

Gelişen teknoloji ile değişen yaşam standartlarımız yaşam alışkanlıklarımızı değiştirmiştir. Yetersiz fiziksel hareket ile hızlı ve sağlıksız beslenme alışkanlıklarının yaygınlaşması sağlığımızı tehdit eder konuma gelmiştir.

Ülkemizde geçmiş yıllara göre fazla kiloluluk ve şişmanlık görülme sıklığının oldukça artmış olması dikkate değer niteliktedir. Ayrıca araştırmalar ile hareketsiz yaşam tarzının, metabolik hastalıkların yanında bazı kanser türlerinin de görülme sıklığının artmasına neden olduğu gösterilmiştir.

Şişmanlık vücutta sağlığı bozacak düzeyde aşırı yağ birikimi olarak tanımlanır. Vücutta aşırı yağ birikimi sadece görsel bir sorun olarak düşünülmemelidir. Kalp damar hastalıkları, şeker hastalığı, yüksek tansiyon gibi kronik hastalıkların birincil nedenleri arasında şişmanlık ve fazla kiloluluk sayılmaktadır. Şişmanlığın nedenleri arasında genetik ve bazı sağlık sorunları gösterilse de temel neden yanlış beslenme alışkanlıkları ve yetersiz fiziksel aktivitedir. Toplumuzda gittikçe yaygınlaşan şişmanlığın önlenebilir nitelikte olan bu nedenlerden kaynaklandığı görülmektedir.

Şişmanlığın tedavisinde hedefimiz yanlış beslenme alışkanlıklarının düzeltilmesi ve fiziksel aktivitenin yaşam alışkanlığı haline getirilmesidir. İstanbul Halk Sağlığı Müdürlüğü, koruyucu sağlık hizmetlerinin yürütücüsü bir kurum olarak bu hedef doğrultusunda yapmakta olduğu çalışmalar ile gelecek nesillerde de şişmanlığın önlenmesini amaçlamaktadır. Bakanlığımızın yayımlamış olduğu Türkiye Beslenme ve Hareketli Hayat Programı kapsamında İstanbul Halk Sağlığı Müdürlüğü olarak yürütmekte olduğumuz çalışmalarımızda, toplumumuzu bu yönde bilinçlendirmek ve toplumumuza sağlıklı yaşam alışkanlığı kazandırmak temel hedefimizdir.

Günlük yaşamı mümkün olduğunca aktif geçirmek sağlıklı yaşamın ilk adımıdır. Sağlığı geliştirmek, yaşam kalitesine olumlu etkisini görebilmek için fiziksel aktivite düzenli yapılmalı ve yaşamın bir parçası haline getirilmelidir. Her yaş grubunun kolaylıkla yapabileceği en uygun düzenli fiziksel aktivite türü tempolu yürüyüştür. Haftada  4-5 kez yapılan 30-60 dakikalık tempolu yürüyüş, fiziksel aktivitenin sağlık üzerindeki olumlu etkisini sağlamak için idealdir.

Toplumumuza hareketli yaşam kültürü kazandırmak ve bu yönde farkındalık oluşturmak amacıyla ilimizdeki bütün ilçelerde “Sağlıklı Yaşam Yürüyüşleri” gerçekleştirilmektedir. İstanbul Halk Sağlığı Müdürlüğü koordinatörlüğünde yürütülen bu yürüyüşler için her ilçede belirlemiş olduğumuz Sağlıklı Yaşam Yürüyüş Alanları’nda  her cumartesi günü, aynı saatte sağlıklı yaşam yürüyüşü yapılmaktadır. Tüm halkımızı sağlıklı yaşam yürüyüşlerimize davet ediyoruz. Yürüyüş planları her cuma İstanbul Halk Sağlığı Müdürlüğünün facebook ve twitter sayfalarından yayınlanmaktadır.

 

 

İstanbul Halk Sağlığı Müdürlüğü

 

www.facebook.com/istanbulhsm

www.twitter.com/istanbulhsm

Etiketler: »
Share
#

SENDE YORUM YAZ

7+8 = ?