logo

üsküdar evden eve nakliyat sex izle seks izle

13 Mayıs 2015

Smart projesi rafa mı kalktı

Smart projesi rafa mı  kalktı

Smart projesi rafa mı kalktı?

CHP İstanbul Milletvekili Umut Oran,  Ulaştırma Bakanı’na, “2015’te kullanılacağı açıklanan SMART neden halen yaşama geçirilemedi?” diye sordu.

8 yıl önce ihalesi yapılan Smart projesi rafa kalktı. Türkiye hava sahasını tek elden yönetme olanağı sağlayacak Smart projesinin sonu hüsran oldu. Milyonlarca euroya mal olan ve İtalyan Selex firması tarafından yürütülen Smart projesinde bir kez daha hedefler tutturulamadı. 2007 yılında ihale edilen ve 2009 yılında teslim edilmesi öngörülen proje, teslim süresinin üzerinden 6 yıl geçmesine rağmen bir türlü hayata geçirilemedi. Son olarak 2015 yılı başında kullanılacağı açıklanan projede son tarih olarak Nisan ayı sonu verilmişti

CHP İstanbul Milletvekili Umut Oran Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını istedi…
Hava trafiğini düzenlemek amacıyla, 2007’de “Türkiye’de Hava Trafik Kaynaklarının Düzenli Modernleştirilmesi”ni (Systematic Modernisation of Air Traffic Resources in Turkey –SMART /akıllı) amaçlayan bir ihale açtınız ve Ankara Esenboğa Havalimanında öngörülen bu yapılanma 2009’da teslim edilecekti. Fransız Thales firmasının 131, İspanyol Indra’nın 107 milyon euro önerdiği ihaleyi İtalyan Seleks firması 88 milyon euro önererek kazandı. Bu kapsamda;

 

  1. Türkiye’de Hava Trafik Kaynaklarının Düzenli Modernleştirilmesi  (SMART) projesi hangi aşamadadır? Nisan 2015’te kullanılacağı açıklanan SMART, neden halen yaşama geçirilemedi?
  2. 2007 yılı için öngörülen yazılım ve donanımlar bugünün gereksinimlerini karşılayabilecek mi, bunları güncellediniz mi?
  3. İtalyan Seleks firması ihaleyi sonuç olarak kaç euro önererek kazandı, bugüne kadar hangi tarihlerde ne kadarlık ödeme yapıldı, zamanında teslim edilmeyen iş nedeniyle bu firmaya herhangi bir ceza verildi mi, bu konuda ne yapıldı?
  4. Ön çalışmaları 1995 – 1996 yıllarında başlatılan SMART’a göre Türk hava sahasının tek merkezden yönetileceği planlanırken, çok özen gerektiren “hava trafik kontrolörü” istihdamı planlaması, neden o plan doğrultusunda yapılmadı da, son 3 yılda yeterli eğitimleri görmeden mesleğe alındılar?
  5. Son 3 yılda mesleğe başlayan 500’den fazla kontrolörün yıpranması ve yaşlanmasıyla 15 – 20 yıl sonra hava trafik kontrol hizmet sunumunda ya da bu kişilerin aynı dönemde topluca emekli olduklarında büyük bir “kontrolör” açığı ortaya çıkmayacak mı?
  6. Son SMART planlandığı gibi hava sahası Ankara’dan tek merkezden değil, üst geçişlerin yoğun olduğu İstanbul, Ankara ve İzmir kendi hava sahalarını yeni inşa edilen sözde SMART binalarını kullanacaklar, ancak üst yapı olarak kontrolü yeni araçlarla, eski sistemlerle yapacaklar. Bu uygulama hava sahasının güvenliğine herhangi bir katkı sağlayabilecek mi?
  7. Bu olumsuzluk en çok Türkiye’nin en büyük ve en yoğun trafiğine sahne olan Atatürk Havalimanı’nı etkilemiyor mu? Yanlış planlama ile çok sayıda hava trafik kontrolörünün Ankara’ya atanmaları nedeniyle İstanbul’da sıkıntı yaşandığı doğru mudur? Günde 250 kadar uçak inen Esenboğa bağlantılı, yaklaşık 4500 yabancı ya da askeri uçuş yaşanıyor. SMART’ta Esenboğa’da 300 civarında kontrolör görevdeyken, günde en azından 1300 uçağın iniş kalkış yaptığı Atatürk Havaalanı’nda yalnızca 90 kontrolör hizmet vermesi normal midir?

 

Etiketler: » » »
Share
#

SENDE YORUM YAZ

3+1 = ?